Cuma 23.01.2015 00:00

Asya borsaları haftayı yükselişle bitirdi

Asya borsaları, Avrupa Merkez Bankası'nın (ECB) aylık 60 milyar avroluk varlık alım kararı almasının yanında, Çin ve Japonya'dan gelen imalat sanayi Satınalma Yöneticileri Endeksi (PMI) verilerinin artış kaydetmesiyle haftayı yükselişle tamamladı.

Çin'de HSBC tarafından hesaplanan verilere göre öncü imalat sektörü PMI ocak ayında 49,8 olarak açıklandı. ECB kararlarıyla güne pozitif başlayan Şanghay bileşik endeksi, verinin bir önceki aya göre artış kaydetmesi sonrasında ise yükselişini 4. güne taşıdı.
Japonya'da ise Ocak ayına ilişkin Markit/JMMA öncü imalat sektörü PMI, bir önceki aya göre 0,1 puan artarak 52,1 düzeyine yükseldi. Gelişmelerin etkisiyle Nikkei endeksi yüzde 1,1 artarak 17.511,75 puanla yaklaşık 3 haftanın en yüksek seviyesinden kapandı. Dolar/yen paritesi ise şu dakikalarda yüzde 0,1 değer kaybıyla 118,368 seviyelerinden işlem görüyor.
Güney Kore'de Kospi endeksi yüzde 0,8 artarak günü 1.936,09 puandan sonlandırdı.
Gün içinde 29.408,73 puanla tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaşan Hindistan'da Sensex endeksi şu dakikalarda yüzde 0,7 yükselişle 29.201,54 puanda seyrederken, dolar/rupi paritesi de yüzde 0,2 kazançla 61,531 seviyelerinden alıcı buluyor.
Hong Kong'da Hang Seng endeksi ise yüzde 1,1'lik primle 24.803,28 puanda seyrediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.