Pazar 25.01.2015

Tasarımlı pırlantayı yurtdışına taşıyacak

Ariş Pırlanta, yurtdışına açılıyor. Dünyanın önemli moda merkezlerinde 10 mağaza açmayı hedefleyen şirket, işe ilk olarak Almanya'dan başlayacak. Ariş'in patronu Güzeliş, "Tasarım ürünlerimizle yurtdışında önemli bir boşluğu dolduracağız" dedi

Türkiye'de 1 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığı tahmin edilen pırlantalı mücevher sektöründe faaliyet gösteren Ariş Pırlanta, yurtdışına açılıyor. Avrupa, ABD ve Uzakdoğu'nun önemli moda merkezlerinde 10 yıl içinde 10 mağazaya ulaşmayı hedefleyen şirket, işe ilk olarak Almanya'dan başlayacak. Ariş Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş, tasarım ürünleriyle yurtdışında önemli bir boşluğu dolduracaklarını söyledi. Almanya'da yaşayan yoğun Türk nüfusunun da kendileri için büyük potansiyel olduğunun altını çizen Güzeliş, "Burada büyük bir merkez kuracağız. Ülkede franchise sistemiyle büyümeyi planlıyoruz. Mağazamızı noelden önce açacağız" dedi.
YILDA 30 PATENT ALIYOR

Almanya'dan sonraki hedefin New York, Hong Kong, Dubai, Milano, Londra ve Viyana gibi moda merkezleri olduğunu belirten Güzeliş, yurtdışında tasarımlarıyla iddialı oldukları ürünlerle ilgili şöyle konuştu: "Ürün geliştirmede oldukça iddialıyız. Yılda 30 patent alıyoruz. Kurulduğumuz günden bu yana sıradan hiçbir şey yapmadık. Şimdi ise tüketiciye kendini özel hissettirecek mücevherler yapıyoruz. Örneğin yeni doğan çocuğun ayak izinden kolye, yüzük, küpe tasarlıyoruz. Kadının saç telinin, çocuğun ilk dişinin içinde yer aldığı mücevherler yapıyoruz. Sembolleri, çakrakaları, melekleri yeni bir boyutta ele aldık, işledik. Bunların hepsinin altında büyük bir araştırma yatıyor."
BİN 500 LİRALIK YÜZÜK ÖNDE

Ariş, Türkiye'de 21 mağazayla faaliyet gösteriyor. Türk halkının pırlantaya olan talebinin her geçen arttığını söyleyen Güzeliş, tektaşta en çok bin 500 ila 3 bin TL arasındaki ürünlerin tercih edildiğini açıkladı. Bütün pırlantalı mücevher satışındaki fiyat aralığının ise 700 ila bin 500 TL arasında olduğunu söyleyen Güzeliş, "Artık sevgiyi ifade etmenin en güzel yolu pırlanta oldu. Flört eden gençler bile birbirine pırlanta hediye ediyor. Bu talep artışında sektör olarak yaptığımız reklamların önemli bir payı var. Kadınların yüzde 90'ı birinden hediye almak istediğinde pırlantayı tercih ediyor. Bu bizim için bir avantaj" diye konuştu.
SERTİFİKALI TEKTAŞ YATIRIM ARACIDIR
Kerim Güzeliş altın fiyatlarıyla ilgili olarak, "Her zaman altına güvenirim. Çünkü dünyada 5 bin yıldır kabul gören tek emtia altındır. Ben altın fiyatlarının düşmeyeceğini uzun vadede kesinlikle yükseleciğini düşünüyorum" dedi. Sertifikalı bir tektaşın ise uzun vadede getirisi olan bir yatırım aracı olduğunu vurgulayan Güzeliş, "Eğer tektaş doğru fiyata, doğru bir yerden sertifikalı olarak alınmışsa hem bir yatırım aracı, hem de keyifle kullanılan mücevherdir. 10 yıl önce doğru yerden alınan bir tektaş bugün kullanılmış dahi olsa en az 1.5-2 misli daha pahalıdır" diye konuştu.
1977'DEN BERİ TEK ALANDAYIZ
Kerim Güzeliş, 1977'den beri sadece değerli taş işi yaptıklarını, bunun dışında altın satmadıklarını söyledi. Güzeliş, "Bizce her firma sadece belli bir alana odaklanmalı" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.