Salı 27.01.2015 00:00

Kabaran elektrik faturalarına yeni ayar

EPDK'nın yüklü gelen elektrik faturaları ile ilgili inceleme başlatması üzerine bazı dağıtım şirketlerinin memur maaşları ayın 15'inde ödendiği için tarih değişikliğine gittiği ifade edildi.


Kabaran elektrik faturalarına yönelik şikayetler EPDK'yı harekete geçirdi. "Sayaçların okuma aralıkları artıyor, 2 ayda bir fatura kesiliyor" şikayetleri üzerine elektrik dağıtım şirketlerine yazı yazan EPDK, tüketim dönemi değiştirilen abonelere bildirim yapılması gerektiğini belirterek, "Hangi kanalla bildirim yaptınız?" diye sordu. Milliyet'ten Mithat Yurdakul'un haberine göre; bazı dağıtım şirketlerinin, "memur maaşlarının ayın 15'inde ödendiği" gerekçesiyle faturalandırma dönemlerini değiştirdiği öğrenildi.
EPDK'ya gelen tüketici şikâyetlerinde; elektrik dağıtım şirketlerince sayaçların bir aydan daha kısa aralıklarla ya da 2 aydan daha uzun aralıklarla okunmaya başlandığı belirtildi. Şikayetlerde, dağıtım şirketlerince ayda iki kere fatura düzenlendiği ya da 2-4 aylık tüketim miktarını içeren yüklü tutarda faturaların düzenlendiği, tüketicilerin ödeme güçlüğüne düştüğü, herhangi bir ödeme kolaylığı sağlanmadığı, tüketim dönemi değişiklikleri konusunda tüketicilerin bilgilendirilmediği savunuldu.
Bunun üzerine EPDK tarafından dağıtım şirketlerine gönderilen yazılı uyarıda şunlar kaydedildi:
Tüketici bilgilendirildi mi?
"Yönetmeliğe göre, tüketicinin tüketim döneminin, bir aydan az olmamak ve bir yılı geçmemek üzere, görevli şirket tarafından belirlenmesi öngörülüyor. Tüketim döneminin belirlenmesi ve sayaçların okunması şirketler tarafından elektrik piyasası mevzuatı yanında sözleşmeler hukuku kurallarına da uygun olmalı. Tüketim dönemi değiştirilen tüm tüketicilerin, uygulama öncesinde tüketim dönemlerinin kaç aya kadar uzatılacağı hususunda bilgilendirilip bilgilendirilmediği, bilgilendirildiyse hangi iletişim kanalı ile bilgilendirildiği, değişen faturalandırma döneminin ne kadar süre daha uygulanacağı hususlarının 5 iş günü içinde Kurumumuza bildirilmesi ve uygulamadan etkilenen tüketicilerin bir sonraki tüketim dönemleri hakkında bilgilendirilmesi gerekmektedir."
En az bir ay olacak
Tüketicilerin ödeme güçlüğüne düşmemesi için tüketim döneminin uzun aralıklı belirlenmemesine yönelik hassasiyet gösterilmesi istenen yazıda, "Tüketicilerin aylık bütçeleri kapsamında diğer harcamalarında olduğu gibi elektrik faturası giderlerini de yönetebilmesi için tüketim dönemi değişikliklerinin uygulama öncesinde tüketicilere bildirilmesi gerekmektedir. Diğer taraftan, görevli tedarik şirketince tüketim döneminin bir aydan daha kısa süreli belirlenmesi veya uygulanması mevzuata aykırılık teşkil etmektedir.
Bu nedenle, bu uygulamadan dolayı tüketicinin ödemede gecikmesi sonucu tüketiciden gecikme zammı ve kesme-bağlama bedeli alınmaması ile tüketicilerin tüketim döneminin asgari bir ay olacak şekilde belirlenmesi ve uygulanması gerekmektedir" denildi.
Memur maaşı için ayın 15'i seçildi
Elektrik dağıtım şirketleri cephesi ise faturalarandırma dönemlerindeki değişimlerde memur maaşlarının etkili olduğunu söyledi. Yetkililer, "Bazı yerlerde gelen şikayetler üzerine faturalar ayın 15'ine çekildi. Ağırlı olarak o taleplere yönelik düzenleme yapıldı. Yoksa birim fiyatlar değişmedi. Faturalandırmaya esas alınan sürenin uzatılması ya da değiştirilmesi oranlarda bir değişiklik yapmaz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.