Çarşamba 28.01.2015

İki ihracatçıdan biri yeni pazara girdi

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) 2014 son çeyreğine ilişkin veriler ile 2015 ilk çeyrek beklentilerini açıkladı. Anket sonuçlarına göre yeni pazarlara giren ihracatçıların oranı yüzde 44'ü buldu. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracatçıların yılın ilk çeyreğine pozitif bir bakış açısıyla girdiklerini söyledi. İhracatçıların yeni pazarlarda atılım yaptığına dikkat çeken Büyükekşi, "2010'dan bu yana en yüksek seviyeye ulaştık. Neredeyse her iki ihracatçıdan biri son çeyrekte yeni pazarlara mal sattı" dedi. Anket sonuçlarına göre ihracatçı firmaların yüzde 38.6'sı 2015'in ilk çeyreğinde cirosunu artırmayı öngörüyor. İhracatçıların üç büyük sorunu ise girdi, enerji maliyetleri ve hammadde fiyatlarındaki yükseklik olarak öne çıkıyor.
DÜŞÜŞ BEKLENTİSİ VAR

Ankete göre ihracatçıların yüzde 73'ünün enerji maliyetlerinde düşüş beklediğini belirten Büyükekşi, petrol fiyatlarının aşağı doğru seyretmesinin doğalgaz ve elektrik gibi enerji maliyetlerine düşüş olarak yansıyacağını tahmin ettiklerini söyledi. Büyükekşi şöyle devam etti: "Petrol fiyatlarındaki düşüşün ardından üretim maliyetlerinde azalış bekleyenlerin oranı ihracatçıların neredeyse yarısını oluşturuyor." İhracatçıların 2015 sonu enflasyon beklentisi 6.50, faiz beklentisi ise 6.95 olarak öngörülüyor. Büyükekşi, ihracatçıların yılın 4'üncü çeyreğinde ortalama 70 bin yeni istihdam yarattığını anımsatarak 2015 ilk çeyrekte de beklentinin 80 bin olduğunun altını çizdi. Büyükekşi, dış finansmanla ilgili de şunları söyledi: "2014'ün son çeyreğinde dış finansman talebinde bulunan firmaların oranı rekor seviyede, yüzde 44.8 olarak gerçekleşti. 2015 ilk çeyrekte de dış finansman talebinin olacağını öngören firmaların oranı yüzde 45."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.