Cumartesi 31.01.2015

İş Bankası'nın 2014 net kârı 3.4 milyar TL

Türkiye İş Bankası'nın 2014'te aktif büyüklüğü yüzde 13 artarak 237.8 milyar TL'ye yükselirken, özkaynak büyüklüğü 29.3 milyar TL'ye ulaştı. Bankanın net kârı ise 2014 itibarıyla 3.4 milyar TL olarak gerçekleşti. İş Bankası'nın aktif büyümesine en fazla katkıyı 2014'te yüzde 15.2 artışla 156 milyar TL seviyesine ulaşan krediler sağladı. Yılsonu itibarıyla aktif toplamının yüzde 65.6'sı kredilerden oluşan İş Bankası'nın nakdi ve gayrinakdi kredileri aracılığıyla Türkiye ekonomisine yaptığı katkı ise 199 milyar TL'ye ulaştı.

MEVDUAT %10 ARTTI
İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali, 2014'te de risklerini etkin bir şekilde yönetmeye devam ettiklerini belirterek, "Takipteki krediler oranının yüzde 1.5 gibi düşük bir seviyede ve sektör ortalamasının oldukça altında oluşması, İş Bankası'nın sorunsuz büyüme politikasını başarıyla sürdürebildiğine işaret ediyor" dedi. İş Bankası'nın mevduat hacmi, 2013'e göre yüzde 10.4 artarak 133.6 milyar TL seviyesine yükseldi. Aynı zamanda fon kaynaklarının çeşitlendirilmesi ve vade yapısının uzatılmasına yönelik politikaları çerçevesinde yıl içerisinde, mevduat dışı kaynaklardan faydalanmaya devam eden banka, Mayıs ve Eylül 2014'te imzaladığı anlaşmalarla, yüzde 100'ün üzerinde bir yenilenme oranı ile toplam tutarı 2.5 milyar doları aşan sendikasyon kredisi temin etti. Banka, geçen yıl 49 yeni şube açarak, yurtiçi ve dışındaki şubelerinin sayısını bin 358'e yükseltti. İş Bankası'nın özkaynakları da 29.3 milyar TL'ye çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.