Salı 03.02.2015 00:00
Son Güncelleme: Salı 03.02.2015 10:44

Asya borsaları dalgalı seyir izledi

Asya borsalarında haftanın ikinci işlem gününde karışık bir seyir izlendi.

Çin'de bugün açıklanan verilere göre, ülkede 2014 yılı son çeyreğinde cari işlemler fazlası 61,1 milyar dolar olurken, bu rakam geçen yılın tamamında 213,8 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti. Açıklanan verilerin ardından Çin'de Şanghay bileşik endeksi yüzde 1,9 yükselişle 3.188,14 puanda seyrediyor.
Japonya'da Nikkei endeksi, yendeki güçlenmenin ihracatçı firma hisselerine satış getirmesiyle günü yüzde 1,3'lük gerilemeyle 17.335,85 puandan tamamladı. Dolar/yen paritesi de yüzde 0,3 değer kaybıyla 117,265 seviyelerinden işlem görüyor.
Güney Kore'de geçen yılın tamamında Tüketici Fiyatları Endeksi (TÜFE) yüzde 1,3 artış gösterdi. Ayrıca, ülkede ocak ayına ilişkin TÜFE aylık yüzde 0,5 ve yıllık ise yüzde 0,8 artışla beklentiler paralelinde açıklandı. Güney Kore'de Kospi endeksi de veriler sonrasında günü yatay seyirle 1.951,96 puandan sonlandırdı.
Bugün faiz kararını açıklayan Hindistan Merkez Bankası, politika faizini değiştirmeyerek yüzde 7,75 düzeyinde bıraktı. Buna karşın banka, zorunlu karşılık oranlarını 50 baz puan düşürerek yüzde 21,5'e çekti. Kararın ardından Hindistan'da Sensex endeksi yüzde 0,5 azalarak 28.984,34 puana gerilerken, dolar/rupi paritesi de yüzde 0,2 artışla 61,825 seviyelerinden alıcı buluyor.
Hong Kong'da Hang Seng endeksi ise yüzde 0,2 yükselişle 24.544,47 puanda dalgalanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.