Salı 03.02.2015

Merkez faiz indiriminde cömert olsun

20 Ocak'ta politika faizini yarım puan indirirken, finansman maliyetlerine etki eden koridora dokunmayan ve 4 Şubat'ta olağanüstü toplantı sözünden de geri adım sinyali veren Merkez Bankası'na bir eleştiri de ihracatçılardan geldi. Merkez Bankası'nın politika faizini yarım puan indirirken, koridoru yerinden oynatmadığının altını çizen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, üretici ve ihracatçı açısından asıl fonlama maliyetlerindeki düşüşün önemli olduğunu belirtti. Büyükekşi, "Büyümenin yüzde 95'inin ihracattan geldiği bir ortamda tek kanatlı değil, çift kanatlı uçmak adına Merkez Bankamızdan daha cömert faiz indirimleri bekliyoruz. Önümüzdeki dönemde Merkez'in aynı kararlılıkla fonlama maliyetlerini de azaltmasını umuyoruz" dedi.
İHRACATA PARİTE DARBESİ
İhracat rakamlarını Aksaray'da açıklayan TİM Başkanı Büyükekşi, yurtdışı satışların ocaktaki olumsuz hava koşulları, eksik iş günü ve paritedeki sert gerilemenin de etkisiyle, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9.8 azalarak 10.8 milyar dolara gerilediğinisöyledi. Büyükekşi, "Parite, ocak ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14 gerileyerek 1.36'dan 1.14'e indi. Özellikle AB pazarındaki kayıpta parite etkisi büyük. Parite geçtiğimiz yılki seviyede devam etseydi 750 milyon dolar daha fazla ihracat gerçekleştirecektik" diye konuştu. Büyükekşi ayrıca Metal-İş kolundaki grevin de bir an önce bitirilmesini istedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.