Giriş Tarihi: 4.2.2015

Lodos bahanesiyle sebzeye % 30 zam

Marmara ve Ege'de etkili olan lodosu bahana eden komisyoncular meyve ve sebzede yüzde 30 fiyat artırdı. Hal'den 1 liraya çıkan domates market rafında 7 lirayı gördü

Don ve lodosun vurduğu Marmara ile Ege'de meyve-sebze fiyatları yüzde 30'a varan oranda arttı. Ancak bu artışın arkasında ne üretici ne de ürünü toptan satan Hal'ler var. Tüm Bostan Sebze ve Meyve Komisyoncu ve Tüccarlar Federasyonu Başkanı Burhan Er, özellikle yeşil sebzelerle sera ürünlerini stokta tutan komisyoncuların lodosu bahane edip fiyatları 3 günde yüzde 30 artırdıklarını söyledi.
İŞ UYANIKLARIN ELİNE DÜŞTÜ
"Aşırı yağış ve dondan dolayı sebze ve meyvenin kimi su altında kaldı kimi dondu. Ancak fiyatların artışında yüzde 60 haklı gerekçeler varken yüzde 40'ı fırsatçılıktan. İş uyanıkların eline düşmüş" diyen Er, Hal'de fiyatların değişmediğini ancak market raflarındaki fiyatları görünce gözlerine inanamadığını dile getirdi. Mevsim koşulları nedeniyle azalan üretim ve artan talepten dolayı bir fiyat artışının söz konusu olduğunu dile getiren Er, "Fiyat artışını yapan perakende kanalları. Üretici de tüketici de zararda. Aradakiler kazancı cebe indiriyor" dedi.

YEDİ KAT DAHA PAHALI
Market raflarına yansıyan yüksek fiyatların arkasında fırsatçıların olduğunu vurgulayan Türkiye Ziraatçiler Derneği Başkanı İbrahim Yetkin ise fiyatları manipüle eden kişi ve kurumlar bulunduğunu dile getirdi. Don, yağış gibi hava olaylarının fiyatları 1'e 7 artırmasının mümkün olmadığını ifade eden Yetkin, "Üretici ile tüketici mağdur durumda. Fiyat artışları mevsimle açıklanacak gibi değil" dedi. Tarım Bakanlığı ile Ekonomi Bakanlığı liderliğinde kurulan komisyonun aradaki komisyoncuları incelemeye başladığına dikkat çeken Yetkin, "Tavan fiyat uygulaması geliyor. Komisyoncular belli bir oranın üzerinde fiyat artıramayacaklar" diye konuştu.
MAYDANOZDA FİYAT ARTIŞI YÜZDE 443
Türkiye Ziraat Odaları Birliği verilerine göre ocak ayında üretici ve market fiyatları arasındaki farklar şöyle: Maydanoz yüzde 443.79, portakal yüzde 350, kuru incir yüzde 332.67, lahana yüzde 257.14, limon yüzde 241.31, kuru üzüm yüzde 237.06, pırasa yüzde 206.27, ıspanak yüzde 201.30, karnabahar yüzde 200.88, mandalina yüzde 198,80, elma yüzde 197,98, kuru fasulye yüzde 193,92, marul yüzde 193,41, kuru kayısı yüzde 190.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.