Perakende sektöründe satış hacmi arttı
Perakende satış hacmi 2014'ün aralık ayında bir önceki aya göre yüzde 0,6 arttı.
Buna göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi aralıkta bir önceki aya göre yüzde 0,6 artış gösterdi. Bu ayda gıda, içecek ve tütün satışları ve gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,2, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,6 artış gösterdi.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışlarında yüzde 2,1 artış gözlendi. Elektrikli eşya ve mobilya satışlarında yüzde 2,8 azalış, tekstil, giyim ve ayakkabı satışlarında yüzde 0,5, tıbbi ürünler ve kozmetik satışlarında yüzde 2,5, posta veya internet üzerinden satışlarında ise yüzde 1,4 artış oldu.
Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi aralıkta bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 5 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 3,2, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 2,3 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 14,7 artış kaydetti.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışlarında yüzde 2,7, tekstil, giyim ve ayakkabı satışlarında yüzde 7,3, tıbbi ürünler ve kozmetik satışlarında yüzde 4,9, posta veya internet üzerinden satışlarda yüzde 24,9 artış, elektrikli eşya ve mobilya satışlarında ise yüzde 2,9 azalış olduğu belirlendi.
PERAKENDE CİRO AYLIK BAZDA DEĞİŞMEDİ
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro aralıkta bir önceki aya göre aynı seviyede kaldı. Aynı dönemde gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,8 artarken, otomotiv yakıtı satışları yüzde 2,1 azaldı.
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro aralıkta bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,1 arttı. Gıda, içecek ve tütün satışlarında yüzde 15, gıda dışı satışlarda (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 9,5 artış, otomotiv yakıtı satışlarında ise yüzde 3,3 azalış görüldü.
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, geçen yılın son çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 1,8 artış gösterdi. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 3,2 arttı.
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2014'ün son çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 1,7, takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 7,6 artış kaydetti
EN SON HABERLER
- 1 EMEKLİ, MEMUR ZAMMI SON DAKİKA: 4 tabloda tüm maaşlar! Enflasyon farkı ve en düşük emekli maaşı ne kadar olacak?
- 2 Türkiye'de telefon numarası taşıma sayısı ülke nüfusunun 2 katını geçti
- 3 Araç sahipleri dikkat! Onu takmayan trafiğe çıkamayacak: Son tarih belli oldu
- 4 Annelerimiz için En Özel Hediyeler!
- 5 Fahiş fiyata ceza yağdı! Enflasyonla mücadele güçleniyor! Piyasa işleyişini bozanlar için tedbirler artıyor
- 6 "Dilimli Barajı Sulaması 1. Kısım Yapım İşi" için sözleşme imzalandı
- 7 AKARYAKIT FİYATLARI SON DAKİKA: İndirim geliyor! Benzin ve mazot fiyatı yarın gece itibariyle...
- 8 Gıdayla temas eden plastik madde ve malzemelere ilişkin esaslar düzenlendi
- 9 Milyonlarca araç sahibini ilgilendiriyor! Akaryakıt fiyatları için yeni dönem 15 Mayıs'ta başlıyor
- 10 Altın ibresini tekrar yukarı kırdı! Gram, çeyrek, 22 ayar bilezik ve Cumhuriyet altını 6 Mayıs kaç TL?