Pazar 08.02.2015 00:00

Cep telefonuyla 248 milyar liralık banka işlemi

Geçen yıl mobil bankacılık uygulamalarından havale, yatırım, kredi kartı ve diğer ödemeler için 247 milyar 600 milyon liralık işlem yapıldı.

Bankaların mobil uygulamalarını aktif kullananların sayısı 6 milyon 711 bin 360'a ulaştı
AA muhabirinin Türkiye Bankalar Birliği verilerinden derlediği bilgilere göre, geçen yıl akıllı telefon ve tabletler için hazırlanan bankaların mobil uygulamalarını aktif kullananların sayısı 6 milyon 711 bin 360'a ulaştı. Yapılan toplam finansal işlem sayısı 125 milyon 461 bin olarak gerçekleşti. Yıl içinde aktif kullanıcı başına 19 işlem düştü.
Havale, EFT, yatırım, kredi kartı işlemleri, ödemeler ve diğer işlemlerin toplam tutarı, önceki yıla oranla yüzde 134 artarak 247 milyar 600 milyon lira oldu. 2013'de bu rakam 105 milyar 943 milyon lira olarak gerçekleşmişti.
Geçen yıl 61 milyon 134 bin havale, EFT ve döviz transferi karşılığında 138 milyar 1 milyon liralık işlem yapıldı.
Para transferinin ardından en fazla nakdi tutar, yatırım amaçlı işlemlerde kullanıldı. Fon, döviz, hisse senedi, altın, tahvil ve diğer yatırım araçları için yapılan mobil bankacılık işlemleri 77 milyar 81 milyon lirayı buldu.
Mobil bankacılık uygulamalarında kredi kartı işlemlerinde 17 milyar 642 milyon lira, fatura, vergi gibi ödemelerde 5 milyar 826 milyon lira, diğer işlemlerde 9 milyar 49 milyon liralık işlem hacmi gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.