Giriş Tarihi: 12.2.2015

675 bin nitelikli çalışana ihtiyaç var

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan, perakende sektörünün 2023'e kadar 675 bin nitelikli çalışana ihtiyaç duyacağını söyledi

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan, modern perakende sektörünün 2013-2023 arasında 675 bin kişiyi istihdam edeceğini belirterek, nitelikli eleman sorununun çözümü için eğitim ve öğretim altyapısının bu çerçevede dizayn edilmesi gerektiğini söyledi. BMD, Deloitte ile birlikte hazırladığı ve Türk markalarını geleceğe taşımayı amaçlayan "Perakende Sektörü Eğitim İhtiyaç Raporu"nu açıkladı. Türkiye'nin marka ekonomisine dönüşümünü sağlamak için güçlü bir altyapıya ve gerekli eğitime sahip, nitelikli insan kaynağına ihtiyaç duyulduğunu belirten Doğan, "2014 sonu itibarıyla gıda-dışı modern perakende sektöründe yaklaşık 130 bine yakın mağaza bulunuyor. Çalışan sayısı yaklaşık 850 bin kişi. BMD üyesi firmaların ise 2014 sonunda 65 bin mağazası, 385 bin çalışanı var" dedi.
EĞİTİM ARTIRILMALI

Deloitte Türkiye ortağı Özgür Yalta, Türkiye'de eğitim veren 3 bin 299 meslek lisesinin sadece 226'sında pazarlama ve perakende bölümünün bulunduğuna işaret etti. Satış danışmanlığı dalı olup aktif durumda olan ise yalnız 83 okul bulunduğunu belirten Yalta, "Bu yıl satış elemanlığı dalından 2 bin 792 öğrenci mezun olacak. 10 yıllık dönemde ihtiyaç duyulacak satış danışmanı sayısı 492 bin 97" diye konuştu. BMD Başkanı Yardımcısı Sami Kariyo ise, "Sektörde satış danışmanı ve mağaza müdürüne ihtiyaç var" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.