Giriş Tarihi: 12.2.2015 12:15

Çin Merkez Bankasında yeni yıl korkusu

Zengininden fakirine Çin'in 1.3 milyarlık nüfusu yeni Ay Yılı'nı kutlamanın yanı sıra aile ve arkadaşlarını ziyaret etmek için dünyadaki en kalabalık yolculuğa çıkmaya hazırlanıyor.

Fabrikalar çalışmazken, okullar boşalacak ve devlet daireleri kapalı olacak. Para dolu kırmızı zarflar patronlardan çalışanlarına, ailelerden çocuklarına ve yaşlılardan gençlere verilecek. Resmi rakamlara göre 2.8 milyar seyahat yapılırken, 295 milyon kişi trenle yolculuk edecek. Geçen yılki tatil haftasında perakende ve restoranlardaki harcamalar 610.7 milyar yuan veya 100 milyar doları bulmuştu.
Zengin sofralar ve havai fişek gösterilerinin arasında, tüm bu seyahat, alışveriş ve gıda harcamalarına finansman için likidite sağlamak durumunda olan Çin Merkez Bankası'nın (PBOC) sıkıntılı durumunu da düşünmek gerek.
Ekonominin sert bir yavaşlamaya girmemesi için faiz oranlarındaki gevşeme, yuanın uluslararasılaşması ve kredi riskleri yetmiyormuş gibi, PBOC ters repo alımları ile sisteme nakit akışı sağlayarak ve kredi alımını kolaylaştırarak, para piyasalarında daralma yaşanmasının önünü almaya çalışıyor.
PBOC yetkililerinin uykularını kaçıran bir başka neden de, resmi verilere göre bu yıl yapılacak 24 ilk halka arzın bu hafta 2 trilyon yuanı bloke edecek olmasıydı.

Çin'de tatil 18 Şubat'ta başlayarak 24 Şubat'a kadar sürecek. Tatil sezonu ise 5 Mart'a kadar devam edecek.

Kaynak:Bloomberht

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.