Cuma 13.02.2015

ABD'li dondurmacı Rita's AB'ye Türkiye'den giriyor

600 şubesi bulunan ABD'li dondurma devi Rita's Italian Ice Avrupa'daki ilk şubesini Türkiye'de açmaya karar verdi

Amerika Birleşik Devletleri'nin en çok tanınan dondurma markası Rita's Italian Ice, gözünü Avrupa pazarına dikti. Pensilvanya merkezli şirket Avrupa'ya ilk adımını ise Türkiye'den atma kararı aldı. Türkiye'de şube açmaya hazırlanan firma, aynı zamanda 'sıcak coğrafya' diye adlandırılan bölge ülkelerde de büyümeyi planlıyor. ABD'li şirketin hedefinde Suudi Arabistan, Mısır gibi Ortadoğu ve Kuzey Afika ülkeleri de yer alıyor.
TOPLAM ŞUBE SAYISI 600
30 yıllık geçmişi olan ABD'li dondurma üreticisinin kısa vadede Türkiye ve bölgede 46 mağaza açma planı var. İstanbul ile şubeleşmeye başlayacak olan firma ardından Ankara ve İzmir'e yayılacak. ABD'nin 27 eyaletinde bulunan Rita's Italian Ice'ın Çin, Kanada, Hindistan ve Filipinler'in yanı sıra Karayipler'de de mağazası bulunuyor. Toplam 600 olan mağazaların 560'ı ise ABD'nin çeşitli eyaletlerine yayılmış durumda.
KURUCUSU İTFAİYECİ
1984'te Bob Tumalo adlı ABD'li bir itfaiyeci tarafından kurulan Rita's Italian Ice'ın hisselerinin büyük kısmı 2005'te yatırım fonu McKnight Capital Partners adlı fona satıldı. 2011'de bir başka fon olan Falconhead tarafından desteklenen firma, bu satıştan bir yıl sonra ilk kez yurtdışına açıldı. Şirket, ilk uluslararası yatırımını ise Çin'in Shenzen kentinde açtığı şubeyle yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.