Pazar 15.02.2015
Son Güncelleme: Pazar 15.02.2015

Yunanistan'ın çıkış faturası Almanya'ya

Yunanistan'da Aleksis Çipras başbakanlığındaki hükümetin kreditör ülkeler ile yeni anlaşma çabaları sürerken, ülkenin eurodan çıkmasının maliyetleri de masaya yatırıldı. Yunanistan'ın eurodan çıkma olasılığının 2012'den fazla olduğunu öngören Barclays Capital, bu ihtimalin olası maliyetlerini hesapladı. Yunanistan'ın eurodan çıkmasının etkileri ülkelerin kurtarma fonuna destekleri, ellerindeki Yunanistan tahvilleri, türev piyasadaki faaliyetleri dikkate alınarak tahmin edildi.
91.6 MİLYAR EUROLUK ZARAR

Yunanistan'ın Euro Bölgesi'nden çıkmasının Almanya'ya maliyeti 91.6 milyar euro. Bu rakam, ülkenin milli gelirinin yüzde 3.3'ü kadar zarar anlamına geliyor. En fazla etkilenecek bir diğer ülke ise Fransa. Fransa'nın bu durumdan edeceği zarar 70.1 milyar euro ile milli gelirinin yüzde 3.3'ünü oluşturuyor. İtalya da Yunanistan'dan etkilenecek ülkeler arasında yer alıyor. İtalya'nın edeceği zarar 61.2 milyar euro ve bu da ülkenin milli gelirinin yüzde 3.8'ini oluşturuyor.
HÜKÜMETE DESTEK ARTIYOR
Öte yandan Yunanistan'da başkent Atina başta olmak üzere bugün birçok şehirde kemer sıkma önlemlerine karşı verilen mücadeleye destek amaçlı gösteriler düzenlenecek. Dünyanın birçok ülkesinde Yunanistan hükümetine destek yürüyüşleri yapılacak. Sosyal medya üzerinden örgütlenen kişiler, Avrupa başkentlerinin yanı sıra ABD ve Brezilya'da da yürüyüşler düzenleyecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.