Perşembe 19.02.2015

Twitter ile şeffaflık pazarlığı

Bakan Elvan, Türkiye'ye gelen Twitter'a randevu vermedi. Tepkinin arkasında ise Twitter'ın Türkiye'ye karşı şeffaf olmaması yatıyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan'ın iki hafta önce Türkiye'ye gelen Twitter'ın 3 numarası olarak tanınan Sinead McSweeney'a randevu vermediği öğrenildi. Twitter'ın hukuk konusundaki diğer yöneticileriyle birlikte Ankara'ya gelen McSweeney, Bakan Lütfi Elvan randevuya olumlu yanıt vermeyince Erişim Sağlayıcıları Birliği ile görüştü, daha sonra da Ankara'dan ayrıldı.
KRİTİK HESAPLARI KORUYOR

Bakan Elvan'ın randevu vermemesinin arkasında, Twitter'ın Türkiye'ye karşı şeffaf davranmaması yatıyor. Ofis açmayan ve mahkeme kararlarını uygulamada Facebook gibi hızlı olamayan Twitter yöneticileri, Fuat Avni gibi Türkiye'nin ulusal güvenliğini tehdit eden hesapların IP bilgilerini de paylaşmak istemiyor. Diğer birçok ülkeye kritik hesapların bilgilerini anında veren Twitter'ın, büyük bir pazara sahip olduğu Türkiye'yi dikkate almaması Bakan Elvan ve diğer üst düzey yöneticiler tarafından tepkiyle karşılanıyor. Twitter'ın, mahkeme kararlarının uygulanması konusunda da yumuşak davranılması yönünde taleplerde bulunduğu belirtiliyor. Twitter yöneticileriyle daha önce yapılan görüşmelerde Türkiye'de ofis açmaları, mahkeme kararlarını hızlı bir şekilde uygulamaları ve vergi ödemeleri gündeme getirilmişti. Şirketin halen ofis açmaya yanaşmadığı öğrenildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.