Cumartesi 21.02.2015

Yatırımlar bıçak gibi kesilmişti

Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, son 3 yılda Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine yönelik yatırımlarda büyük bir artış yaşanırken 6-7 Ekim olaylarının ardından yatırımların bıçak gibi kesildiğini söyledi. Bakan Yılmaz, "Son dönemde yavaş yavaş tekrar artmaya başladı" dedi. Önümüzdeki günlerde Doğu Anadolu Projesi (DAP), Konya Ovası Projesi (KOP), Doğu Karadeniz Projesi (DOKAP) ile ilgili çalışmaların bittiğini aktaran Bakan Yılmaz, planların yeni bir anlayışla hazırlandığını söyledi. Bakan Yılmaz, şöyle devam etti: "Bunlar yeni bir anlayışla ele alınmış stratejik, bütüncül planlar olacak. Eğitim, sağlık gibi sosyal konular, işletmeleri geliştirme, teşvik gibi ekonomik boyutlar da yer alacak. Planlarda ilk kez şehircilik boyutu ele alınacak. Aynı zamanda yerel düzeydeki kapasiyeti geliştirmeye ilişkin önlemler olacak."
BÖLGENİN KADERİ DEĞİŞECEK
Çözüm süreci ve planların GAP Bölgesi'nin kaderini değiştireceğine dikkat çeken Yılmaz, "Bölgeye yönelik yatırımlarda tekrar bir canlanma var ama süreç bir aşamaya gelecek ki tüm potansiyel harekete geçebilsin" mesajı verdi. Yılmaz, bölgeye yönelik yatırım taleplerinin daha çok tekstil gibi emek yoğun sektörlere dönük olduğunu ifade ederek, "Yatırımcı başka ülkelere gidip fabrika açmak yerine bölgeye gelip, Türkiye'de açabilir" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.