Çarşamba 25.02.2015

Tarım üreticisi sigortayı ihmal etmemeli

Son dönemde yaşanan don, fırtına, sel-su baskını ve dolu gibi nedenlerden ötürü oluşan hasarlar, üreticinin tarım sigortasını kesinlikle ihmal etmemesi gerektiğini yeniden ortaya koydu

Geçtiğimiz yıl ülkemizin dört bir yanında, çeşitli zamanlarda yaşanan doğal afetlerden ötürü tarımsal alanlarda yoğun hasarlar yaşanmasının da etkisiyle üreticiler bu yıl adeta tarım sigortasına koşuyor. Bu yıl şubat ayı ortasına kadar Türkiye genelinde tüm tarım sigortası branşlarında düzenlenen poliçe sayısı, geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 147 artış ile 308 bin adede yaklaştı. Yine aynı dönemler karşılaştırıldığında, bu yıl sigortalanan alan geçen yıla göre yüzde 134, sigortalanan varlık bedeli ise yüzde 91 oranında ciddi bir artış gösterdi.
TARSİM'DEN YENİLİKLER
TARSİM, yeni uygulamaları üreticinin hizmete sundu. 2015'ten itibaren, Bitkisel Ürün Sigortaları branşında, açık alan meyve bahçeleri ve bağlar için dolu ağı ve örtü sistemleri, dolu, dolu ağırlığı, fırtına, hortum, deprem, yangın, sel ve su baskını riskleri için teminat kapsamına alındı. Ayrıca yine bu branşta yağ gülü ürünü teminat kapsamına alındı, buğday, arpa, çavdar, tritikale ve yulaf için 'Sap Teminatı' ek olarak verilmeye başlandı. Bu yıldan itibaren ise Arıcılık (Arılı Kovan) Sigortası branşında Vahşi Hayvan Saldırısı da sigorta kapsamına alındı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.