Çarşamba 25.02.2015 00:00

THY'den 1.8 milyar TL kar

Türk Hava Yolları 2014 yılında 1.8 milyar TL kar ilan etti.

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Hamdi Topçu, 2014 yılında hissedarlar ve iş ortakları için değer yaratmaya devam ettiklerine işaret etti.
Topçu, Şirket'in 2014 mali sonuçları ile birlikte bir mesaj yayınladı:
Değerli hissedarlarımız, müşterilerimiz, iş ortaklarımız ve çalışanlarımız,
1933 yılında 24 personel, 5 uçak ve 28 koltuk kapasitesiyle çıktığımız bu yolda, 81 yılı geride bıraktığımız 2014 yılında 20.000'e yaklaşan personelimiz ve 261 uçağımız ile 54,7 milyon yolcumuzu ağırladık. 1947 yılında Atina'ya ilk yurt dışı seferini gerçekleştirmemizin üzerinden tam 67 yıl geçti. 2014 sonu itibarıyla 108 ülkede 219 dış hatla dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu şirketi olduk. Bugün geldiğimiz noktaya ulaşabilmek için çok çalıştık. Her bir adımı önceden planlanmış, uzun, zorlu ancak heyecan dolu bir 81 yıl geçirdik. Bugün geldiğimiz noktada ise planlarımız hazır, rotamız belli: Hedefimiz 2023. 2023 yılında 450 uçaklık bir filo ile 135 milyon yolcuyu kaliteli hizmetle buluşturmayı, böylece dünya havacılık sektöründen aldığımız %1,8'lik payı 2023 yılında %5'e yükseltmeyi hedefliyoruz. Dünya sivil havacılık tarihinin en büyük projelerinden biri olan
3. Havalimanının tamamlanması bu hedefimizin gerçekleşmesinde büyük bir role sahip olacak. Bizi bugünlere getiren azmimizi ve 2023 hedeflerimize taşıyacak olan kararlılığımızı geçtiğimiz 2014 yılında da sürdürdük ve hedeflerimize biraz daha yaklaştık.
2014'te hissedarlarımız için değer yaratmaya devam ettik.
Bilindiği üzere sermaye yoğun bir sektör olan havacılık sektörü için ekonomik büyüme ve istikrar çok büyük bir önem taşımaktadır. 2014 yılı, dünyada FED kararlarının ekonomiyi yönlendirdiği ve küresel ekonominin %3,3 büyüme gösterdiği bir yıl olurken, Türkiye ekonomisinde ise göreceli bir şekilde dengeli bir seyir izlendi. Artan altyapı yatırımları ve
petrol fiyatlarındaki düşüş ise havayolları sektörünü olumlu yönde etkiledi. Bu olumlu seyir hiç kuşkusuz Türk Hava Yolları'nın 2014 yılında kaydettiği başarı için de olumlu bir zemin teşkil etti.
2014 yılında 54,7 milyon yolcu taşıyan Türk Hava Yolları'nın yolcu sayısında %13,3, arz edilen koltuk kilometrede (AKK) %16,3, ücretli yolcu kilometrede (ÜYK) ise %16,1 artış sağlandı. Yolcu doluluk oranı da %78,9 olarak gerçekleşti. Dıştan dışa yolcu sayısı ise geçen yılın aynı dönemine göre %20,0 artarak toplam dış hat yolcu içerisinde %25,5'lik paya ulaştı. Dünyanın en hızlı büyüyen hava kargo markalarından biri olan Turkish Cargo ise, 2014 yılında bir önceki yıla göre %18,1 artışla 668 bin ton kargo taşıması gerçekleştirdi.
2014 yılında satış gelirlerimizi 2013'e göre %28,7 artırırken, aynı dönemde net kârımız ise 1.819 milyon TL olarak gerçekleşti. Sağlıklı finansal yapımızı koruyarak karlı büyümeye odaklanmaya devam etmek öncelikli hedeflerimiz arasında yer almaktadır. Kuşkusuz bu başarıda sahip olduğumuz filonun da payı büyüktür.
Avrupa'nın en genç filolarından birine sahip olan Türk Hava Yolları'nın filosunda 2014 yılsonu itibarıyla 197 dar gövde, 55 geniş gövde ve 9 kargo olmak üzere toplam 261 uçak bulunmaktadır.Dünyanın önde gelen havayolu şirketlerinden biri olma hedefi doğrultusunda filomuza yapacağımız yatırımlar büyük önem arz etmektedir. Şirketimiz, geniş filo yapısıyla hem direkt hem de transit yolcu potansiyelini artıracak şekilde en fazla noktaya ulaşım sağlayan ve en çok tercih edilen hava yollarından biri olma başarısını sürdürmeyi hedeflemektedir. Nitekim bu doğrultuda 2014 yılının sonunda filo planımızı güncelledik. Filomuza 2015 yılından itibaren katılmaya başlayacak olan 203 adet dar gövde uçak ve kira süresi sona erecek uçaklar göz önüne alındığında, 2020 yılı sonunda Türk Hava Yolları filosunda kargo uçakları dâhil, toplam uçak sayısının428'i bulması beklenmektedir. Hali hazırda 7,2 olan filomuzun yaşının ise, yeni uçakların filoya katılımıyla 7'nin altına düşmesi
öngörülmektedir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.