Giriş Tarihi: 1.3.2015

AVM'lerden SGK'ya 7.5 milyar TL prim

İstihdamın Türkiye'deki yeni adreslerinden biri alışveriş merkezleri oldu. 341 alışveriş merkezi 400 bini aşan çalışanı için Sosyal Güvenlik Kurumu'na geçen yıl 7.5 milyar TL prim ödedi

Türkiye'de sayıları 343'e ulaşan alışveriş merkezleri (AVM), tüketicilerin sosyalleşmek için ilk tercih ettiği yerlerden birisi olurken, istihdam da rekor kırmaya başladı. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) verilerine göre AVM'ler geçen yıl 400 bini aşan çalışanı için Sosyal Güvenlik Kurumu'na 7.5 milyar liralık prim ödedi. TÜİK'in Kasım 2014 verilerine göre, Türkiye'de istihdam edilen toplam nüfus 25.8 milyon kişi oldu. Bu istihdamın yüzde 52'lik kısmı, yani yaklaşık 13.5 milyon kişilik kısmı hizmetler sektöründe yaratılıyor. Buradan hareketle alışveriş merkezlerinin oluşturduğu 400 bin kişilik doğrudan istihdam, Türkiye'de çalışan her 100 kişiden 1.5'unun, hizmetler sektöründe çalışan her 100 kişiden 3'ünün de AVM'lerde iş bulduğunu ortaya koyuyor. AYD Başkanı Hulusi Belgü, "Kalkınma Bakanlığı, Türkiye'de bu yıl sosyal güvenlik açığının 18 milyar TL olmasını bekliyor. AVM'lerin 2014 yılında ödediği 7.5 milyar TL, bu açığın yüzde 41'ine denk geliyor. AVM'ler olmasaydı, 2014'te 20 milyar TL olan sosyal güvenlik açığı 27.5 milyar TL'ye çıkacaktı" dedi. Belgü, AVM'lerin ödediği SGK primlerinin toplam sosyal güvenlik gelirleri içindeki payının da yüzde 4'e yaklaştığını söyledi.
CİRO 75 MİLYARA ULAŞTI

AVM'lerde sağlanan istihdamın bir diğer önemli özelliğinin, genç nüfus istihdamına sağladığı katkı olduğunun altını çizen Belgü, "AVM'lerde çalışanların yüzde 90'dan fazlası 18-35 yaş grubunda yer alan gençler" dedi. Türkiye'de 343 olan AVM sayısının yıl sonunda 355'e çıkacağı tahmin ediliyor. AVM'lerin geçen yıl sonunda ulaştığı toplam ciro 75 milyar TL'ye, toplam kiralanabilir alanı da 9.8 milyon metrekareye ulaştı. AVM'leri geçen yıl 1.7 milyar kişi ziyaret etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.