Giriş Tarihi: 2.03.2015

Bankada melek yatırım dönemi

Özel bankacılık alanındaki müşterilerine 'Melek Yatırımcı Platformu' kuran TEB'in 70 müşterisi 40 projeye para aktardı

Özellikle bilişim ve ilaç sektöründe görülen melek yatırımcılığa ilgi Türkiye'de de artıyor. İkinci ve üçüncü kuşak zenginlerin melek yatırımcılığa ilgisinin arttığını söyleyen Türk Ekonomi Bankası'nın (TEB) Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi, "Erken aşamadaki bir iş fırsatına yatırım yapan melek yatırımcılar dünyada genel olarak 5-7 yılda ortalama 30 kat getiri elde edebiliyor. Hatta çok parlak bir fikre verilen destek sonucunda çok büyük getiriler de sağlanabiliyor. İşte bu durum özellikle zengin ailelerin kendini ispat etmek isteyen 2'nci ve 3'üncü kuşak temsilcilerini çok heyecanlandırıyor. Ama biz genç özel bankacılık müşterilerimize, melek yatırımcılıkla ilgili çeşitli eğitimler vererek, öncelikle heyecanlarını yenmelerini ve bilinçli yatırım yapmalarını sağlıyoruz" dedi. Özel bankacılık müşterileri için 'Melek Yatırımcı Platformu' kurduklarını da söyleyen Mendi, 150'den fazla yatırımcı ve 700'ün üzerinde katılımcıyı Antalya'da buluşturan 7. Startup Turkey kapsamında soruları yanıtladı. Melek yatırımcılık ve girişimcilik konusunda bugüne kadar 3 bin kişiye ulaştıklarını söyleyen Mendi, TEB'in Melek Yatırımcı Platformu'na 70 özel bankacılık müşterisinin üye olduğunu belirtti. Mendi ayrıca bu melek yatırımcılarla şu anda 40 projeyi buluşturduklarını ve bunlardan ikisinin yatırımcı almak üzere detaylı görüşme aşamasında olduğu bilgisini verdi.
AYNI ANDA 30 YATIRIM

Bugüne kadar 1.8 milyar dolarlık yatırım yapılan Gust.com'un CEO'su ve Angel Investing (Melek Yatırımcılık) kitabının yazarı David Rose ise, bir melek yatırımcının aynı anda ortalama 25-30 şirkete yatırım yapabileceğini söyledi ve ekledi: "Genç ve göçmen nüfusun yoğun olduğu ülkelerde girişimcilik artar. Türkiye bu anlamda genç nüfusu ile şanslı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.