Pazartesi 02.03.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 02.03.2015

İhracata kur ve kar engeli

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, şubatta ihracat, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 13 azalışla 10 milyar 495 milyon dolar oldu. Yılın ilk iki ayında toplam ihracat yüzde 6.7 gerileme ile 22 milyar 826 milyon dolar olarak gerçekleşti. Son 12 aylık ihracat ise yüzde 1.7 artışla 155 milyar 14 milyon dolara yükseldi. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracatın şubat ayında düşmesinin paritedeki gerileme ve olumsuz hava şartlarıyla nedeniyle yaşandığını belirtti. Doların tüm dünyada değer kazanması sonucunda ihraç birim fiyatlarında önemli bir baskının oluştuğuna dikkat çeken Büyükekşi, "Kar yağışı üretim ve lojistik kaybı anlamında ihracatımızı olumsuz etkiledi" dedi.
DOLAR MALİYETİ ARTIRDI

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, "Doların tüm dünyada değer kazanması sonucunda ihraç birim fiyatlarında önemli bir baskı var. Sadece AB-28 bölgesine ihracatta paritenin etkisi eksi 900 milyon dolar oldu. Diğer bölgelerde ve sektörlerde de doların değerlenmesi ve zayıflayan talebe bağlı olarak yüzde 20'lere varan birim fiyat düşüşleri yaşadık" dedi. Otomotiv endüstrisi, şubat ayında 1 milyar 705 milyon dolar ile en fazla ihracatın gerçekleştirildiği sektör olurken hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü 1 milyar 267 milyon dolarlık ihracat ile ikinci sırada yer aldı. Aynı dönemde, Türkiye'nin toplam ihracatının yüzde 81.5'ini gerçekleştiren sanayi grubunda yıllık yüzde 14'lük düşüşle 8 milyar 548 milyon dolarlık ihracat yapıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.