Perşembe 05.03.2015

Ucuz tatilin yolunu buldular

Türk tüketicisi tatilini yurtdışından satın alarak işi ucuza getirdi. Ercan Şirketler Topluluğu Operasyon Grup Başkanı Soyarıcı, "Bu yolla tatil alanların sayısı her geçen gün artıyor" dedi

Türk tüketicisi ucuz tatilin yolunu yurtdışında buldu. Yabancı dili iyi, internete hakim, yaş ortalaması 20-30 arasında olan bir kesim, Türkiye'deki tatilini yurtdışındaki herhangi bir acente üzerinden satın alıyor. Turizm sektöründeki yatırımlarıyla dikkat çeken Ercan Şirketler Topluluğu Operasyon Grup Başkanı Mehmet Soyarıcı, bu yolla tatil satın alan kişilerin sayısının her geçen gün arttığını söyledi. Soyarıcı, "Acenteler Türkiye'deki otellerden odayı 2 yıl önceden aldıkları için daha ucuza getirebiliyor. Bu avantajı da tüketiciye yansıtıyorlar" dedi.
Grubunuzun turizm alanındaki faaliyetlerini sizden dinleyebilir miyiz?
1990'dan beri turizm sektöründe faaliyet gösteriyoruz. Biri Bolu'da diğeri Antalya Manavgat Çolaklı mevkiinde olmak üzere iki adet 5 yıldızlı otelimiz var. Ayrıca Antalya'da bir tatil köyümüz bulunuyor. Bu tesislerimizin tamamında toplam 4 bin 500 yatak kapasitesiyle hizmet veriyoruz. 2010'da acente hizmeti verebilmek amacıyla Agave Tour'u kurduk. Daha geleneksel kanalda ilerliyor. 2011'de turizm sektöründeki gücümüzü internet sektörüne taşımak amacıyla Gezinomi'yi hayata geçirdik.
Operasyonlarınız nasıl şekilleniyor?
Ürünlerimiz konaklama ve uçak bilet satışı şeklinde ikiye ayrılıyor. 2014'te toplam 34 bin kişiye tatil sattık. Bunun yüzde 80'i yurtiçi, 10'u yurtdışı, kalanı da kurumsal müşteri. Uçak bileti departmanımızda da 1 milyon satış yaptık. Satışlarımızın yüzde 70'ini Agave, 30'unu da Gezinomi oluşturuyor. Gezinomi'yi daha da büyütmeyi hedefliyoruz. İnternette satış yaptığınız an uluslararası kanallara da açılıyorsunuz. Bizim paketlerimizi yurtdışından da alanlar var.
İn-coming mi yapıyorsunuz?
Aslında in-coming değil. İnternet üzerinde satış kanallarına açıldığınızda herkes buradan tatil satın alabiliyor. Yani fark etmeden in-coming işine girebiliyorsunuz. Bunun örneklerini yurtdışında da görüyoruz. Bir Fransıza oda sattığınızı sanarken bir Türk ile karşılaşabiliyorsunuz.
Nasıl yani?
Yani ülkemizden biri yurtdışındaki başka acenteler üzerinden Türkiye'deki bir oteli alabiliyor. Çünkü yurtdışında daha planlı bir tatil olgusu var. Acenteler Türkiye'deki otellerden odayı 2 yıl önceden aldıkları için daha ucuza getirebiliyorlar. Bu avantajı da tüketiciye yansıtıyorlar. Bunu keşfeden internet kanadına hakim, yabancı dili iyi ve yaş ortalaması 20-30 arasında olan Türk tüketiciler yurtiçi tatil paketlerini yurtdışı acenteler kanalıyla alıyor. Bu yolla tatil alan sayısı şimdilik yüzde 1'lerle sınırlı ama 5-10 yıla kadar bunun yüzde 20'leri bulacağını düşünüyoruz.
30 MİLYON EUROLUK OTEL YATIRIMI
Bu yıl için yeni yatırım planlarınız var mı?
Gezinomi için altyapı yatırımımız aralıksız devam ediyor. Otel tarafında ise iki yeni yatırımımız olacak. Biri Antalya Manavgat'ta 40 dönüm üzerine diğeri de İzmir Özdere'de 35 dönümlük bir arazide olacak. Toplamda 900 yatak kapasiteli bir yatırımımız olacak. Her ikisi için 30 milyon euroluk bir bütçe ayırdık. 2015 sonundan inşaatına başlayacağız. 2017'de açmayı planlıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.