Cuma 06.03.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazar 08.03.2015 12:17

ABD’de tüketici kredileri beklentilerin altında kaldı

ABD’de tüketici kredileri beklentilerin altında kaldı, işsizlik oranı ise 2008'den bu yana en düşük seviyeye geriledi

ABD'de tüketici kredileri ocakta 11,6 milyar dolarlık yükselişle Kasım 2013'den bu yana en düşük aylık artışı gösterdi. ABD Merkez Bankası'nın (Fed) bugün açıkladığı verilere göre, tüketici kredileri ocakta 11,6 milyar dolar daha yükseldi. Bu sonuçla, son 13 ayın en düşük artışını kaydeden tüketici kredilerine ilişkin piyasa beklentisi 15 milyar dolar düzeyindeydi.
Beklentinin altında kalan veride, kredi kartı ve benzeri gibi devir yapan kredilerin 1,16 milyar dolar (yüzde 1,5) düşmesi etkili oldu. Devir yapan krediler geçen yılın aralık ayında ise 6,2 milyar dolar artış göstermişti.
Öte yandan, araba ve öğrenci kredileri gibi devir yapmayan krediler ocakta yüzde 6,25 yükselerek, 12,7 milyar dolara çıktı.
Bu arada, Aralık 2014 rakamlarındaki artış 14,8 milyar dolardan, 17,9 milyar dolara revize edildi.
Ekonomistler, ocak ayında beklentilerin altında artan tüketici kredilerini, Amerikalıların kredi kartı kullanımını azaltmasına bağlıyor. Bunun nedeni olarak, tüketicilerin nakit alım gücünün istihdam piyasasındaki iyileşmeye paralel olarak artması gösteriliyor.
ABD Çalışma Bakanlığı'nın bugün açıklanan verilerine göre, tarım dışı istihdam şubatta 295 binle beklentilerin üzerinde artarken, işsizlik oranı yüzde 5,5 ile Mayıs 2008'den bu yana en düşük seviyesine geriledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.