THY Avrupa'da yeni takımlara sponsor olacak
THY, bu yıl için belirlenen 200 milyon dolarlık tanıtım bütçesinden spora 25 milyon dolar ayırdı. Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, "Avrupa'da birkaç takımla daha sponsorluk için görüşüyoruz" dedi
Spor bir tanıtım aracı, endüstriyel bir sunum, uluslararası bir rekabet, müsabakadan daha ileride bir ekonomi. Tabii ki bu tür bir tanıtım fırsatını iyi kullanmamız gerekiyordu. Bu sayede marka değerimizin yukarı çıktığına şahit olduk, gerçekten büyük kazançlar sağladık. Tabii rakamsal ölçüm zor. Bilançodaki artışın ne kadarı tanıtımdan ne kadarı satıştan geliyor bilemeyiz. Kesin olan bir şey var ki marka değerimiz yükseldi. Yolcu sayımızın 2014 itibarıyla 56 milyona ulaşmasında bu sponsorlukların büyük katkısı olduğunu düşünüyorum.
ABD'deki marka değerimizin yukarı çıkması adına NBA'in en ünlü basketbolcusu Kobe Bryant ve yine futbolda bireysel olarak Messi'yle sponsorluğumuz devam ediyor. Dünya çapında 700 milyon kişinin takip ettiği Euroleague'in isim sponsoruyuz. 10 yıl Turkish Airlines Euroleague olarak faaliyetine devam edecek. Ayrıca Borussia Dortmund, Feyenoord, Marsilya gibi takımlara da sponsoruz. Eğer fırsat olursa yine Avrupa'da birkaç takıma daha sponsor olma konusunda çalışmalarımız var . Şu anda sözleşme aşamasında değil ama birkaç kulüple görüşüyoruz. Önümüzdeki günlerde de bu konuyla ilgili bir karar vermiş olacağız.
Hayır. Bir noktaya kadar geldik, orada tıkandık. Şu anda yönetim kurulumuzun gündeminde Chealsea ile ilgili herhangi bir anlaşma metni teklifi yok. Gelecek günlerde olur mu? Bilmiyorum.
Sponsorlukların tanıtım bütçesi içindeki payı çok fazla değil. Bütün ülkelerde 4 dilde tanıtım yapıyoruz. 2015 için 200 milyon dolalık tanıtım bütçesi belirledik. Bunun yaklaşık 20-25 milyon doları sponsorluklara gidecek. Tabii sponsorlukları yıllık olarak yapmıyoruz. Bütün takımlar veya yüzlerle en az 3 yıllık sözleşmemiz oluyor.
Elbette hepsinin değeri ayrı. Ama özellikle Avrupa Şampiyon Kulüpler finalinde sahaya çıkan Barcelona ile Manchester United'a sponsor olmamız bizim için gurur vericiydi. Çok isabetli bir sponsorluk yaptığımızın en büyük delillerinden biriydi. Euroleague'in de markaya ciddi değer kattığını düşünüyorum. Kobe Bryant ve Messi tanıtım filmlerimiz dünyada en çok izlenenler arasına girerek büyük katkı sağladı.
"UZAKDOĞU'DA BASKETBOLLA TANITIM YAPIYORUZ"
THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, şirketin Uzakdoğu'da da tanıtım etkinliğini artırdığını söyledi. Topçu, "Uçuşlarımızın tanıtımı konusunda o bölgede pazarlama faaliyetlerine başladık. Bu çerçevede Japon Basketbol Ligi'nin de sponsoruyuz. Bu hem Japonya hem de Uzakdoğu'da markaya ciddi katkı yapıyor" dedi.
SPOR EKONOMİSİ HER CUMA SAAT 17.15'TE ASPOR'DA
EN SON HABERLER
- 1 T10X zirveyi bırakmadı! Satılan her 2 elektrikli otomobilden 1'i Togg oldu
- 2 Doğal gaz depoları yenilenebilir kaynaklarla çalışıyor
- 3 GİB: Kurumlar vergisi beyannamesi için yarın son gün
- 4 Hazine yarın iki ihale düzenleyecek
- 5 Memura disiplin affı
- 6 SON DAKİKA: Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Enflasyonun ateşi yaz aylarında düşecek
- 7 Memur olmak isteyenler dikkat! 20 kamu kurumu 37.262 personel alımı yapacak
- 8 Aile Destek Merkezlerinden yaklaşık 140 bin kişi yararlandı
- 9 Türkiye Arıcılık Haritası güncellendi
- 10 BENZİN, MAZOT FİYATI SON DAKİKA: BRENT çakıldı! 13 bin bayi akaryakıt fiyatları listelerini güncelleyecek