Cuma 13.03.2015

THY Avrupa'da yeni takımlara sponsor olacak

THY, bu yıl için belirlenen 200 milyon dolarlık tanıtım bütçesinden spora 25 milyon dolar ayırdı. Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, "Avrupa'da birkaç takımla daha sponsorluk için görüşüyoruz" dedi

Son yıllarda Türk Hava Yolları'nın (THY) spordaki tanınırlığı kulüplerin önüne geçti. Havacılıkta önemli başarılara imza atan şirket bir yandan da futboldan golfe, basketboldan tenise kadar birçok alandaki sponsorluklarıyla dikkat çekti. Elbette bu tanıtım bilançolara da yansıdı. THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, spora yatırımın devam edeceğini ve 2015'te sponsorluklar için 25 milyon dolar harcayacaklarını söyledi. Topçu'yla bu alandaki yeni planlarını konuştuk.
Spordaki sponsorlukların marka ve büyümeye katkısı ne oldu?
Spor bir tanıtım aracı, endüstriyel bir sunum, uluslararası bir rekabet, müsabakadan daha ileride bir ekonomi. Tabii ki bu tür bir tanıtım fırsatını iyi kullanmamız gerekiyordu. Bu sayede marka değerimizin yukarı çıktığına şahit olduk, gerçekten büyük kazançlar sağladık. Tabii rakamsal ölçüm zor. Bilançodaki artışın ne kadarı tanıtımdan ne kadarı satıştan geliyor bilemeyiz. Kesin olan bir şey var ki marka değerimiz yükseldi. Yolcu sayımızın 2014 itibarıyla 56 milyona ulaşmasında bu sponsorlukların büyük katkısı olduğunu düşünüyorum.
Yeni sponsorluk hazırlığı var mı?
ABD'deki marka değerimizin yukarı çıkması adına NBA'in en ünlü basketbolcusu Kobe Bryant ve yine futbolda bireysel olarak Messi'yle sponsorluğumuz devam ediyor. Dünya çapında 700 milyon kişinin takip ettiği Euroleague'in isim sponsoruyuz. 10 yıl Turkish Airlines Euroleague olarak faaliyetine devam edecek. Ayrıca Borussia Dortmund, Feyenoord, Marsilya gibi takımlara da sponsoruz. Eğer fırsat olursa yine Avrupa'da birkaç takıma daha sponsor olma konusunda çalışmalarımız var . Şu anda sözleşme aşamasında değil ama birkaç kulüple görüşüyoruz. Önümüzdeki günlerde de bu konuyla ilgili bir karar vermiş olacağız.
Chelsea ile görüşmeleriniz sürüyor mu?
Hayır. Bir noktaya kadar geldik, orada tıkandık. Şu anda yönetim kurulumuzun gündeminde Chealsea ile ilgili herhangi bir anlaşma metni teklifi yok. Gelecek günlerde olur mu? Bilmiyorum.
2015 tanıtım bütçeniz ne kadar?
Sponsorlukların tanıtım bütçesi içindeki payı çok fazla değil. Bütün ülkelerde 4 dilde tanıtım yapıyoruz. 2015 için 200 milyon dolalık tanıtım bütçesi belirledik. Bunun yaklaşık 20-25 milyon doları sponsorluklara gidecek. Tabii sponsorlukları yıllık olarak yapmıyoruz. Bütün takımlar veya yüzlerle en az 3 yıllık sözleşmemiz oluyor.
Size göre bugüne kadarki sponsorluklardan en çok hangisi markaya katkı sağladı?
Elbette hepsinin değeri ayrı. Ama özellikle Avrupa Şampiyon Kulüpler finalinde sahaya çıkan Barcelona ile Manchester United'a sponsor olmamız bizim için gurur vericiydi. Çok isabetli bir sponsorluk yaptığımızın en büyük delillerinden biriydi. Euroleague'in de markaya ciddi değer kattığını düşünüyorum. Kobe Bryant ve Messi tanıtım filmlerimiz dünyada en çok izlenenler arasına girerek büyük katkı sağladı.
"UZAKDOĞU'DA BASKETBOLLA TANITIM YAPIYORUZ"
THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, şirketin Uzakdoğu'da da tanıtım etkinliğini artırdığını söyledi. Topçu, "Uçuşlarımızın tanıtımı konusunda o bölgede pazarlama faaliyetlerine başladık. Bu çerçevede Japon Basketbol Ligi'nin de sponsoruyuz. Bu hem Japonya hem de Uzakdoğu'da markaya ciddi katkı yapıyor" dedi.
SPOR EKONOMİSİ HER CUMA SAAT 17.15'TE ASPOR'DA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.