Giriş Tarihi: 16.03.2015

Yunanistan'dan ilk yumuşama sinyali

240 milyar euroluk borcu nedeniyle AB ve IMF ile kemer sıkma savaşı veren Yunanistan'dan kreditörlerde güveni sağlamak için reformları erteleyebilecekleri açıklaması geldi

Borç yükü 445 milyar euroyu bulan Yunanistan, AB ve IMF'den aldığı 240 milyar euronun diyetini 6 yıldır kemer sıkarak ödüyor. Geçtiğimiz ocak ayında kemer sıkma önlemlerine karşı vaatleriyle halkın yüzde 36'sının oyunu alan Başbakan Aleksis Çipras ve Maliye Bakanı Yanis Varufakis, iktidarlarının ilk gününden bu yana AB ile kavga ediyor.
BU TÜR ADIMLAR ATABİLİRİZ
Geçen üç aylık süre sonunda ilk yumuşama sinyalleri ise dün geldi. Radikal solcu Maliye Bakanı Yanis Varufakis, seçim vaatleri arasında bulunan bazı söylemlerini erteleyeceklerini belirtti. Bu kararı almalarında kreditörlerin güvenini yeniden inşa etmenin etkili olduğunu da söyleyen Varufakis, "Programımız dört yıllık. Umutlu olmaya devam edeceğiz. Aynı anda bu zaman diliminde verdiğimiz sözleri tutmak için de elimizden geleni yapacağız. Önümüzdeki birkaç ay içinde müzakerelerde partnerlerimize güveni sağlamak için bu tür adımlar atabiliriz" dedi. Varufakis'in bu sözlerinden hemen sonra bir açıklama da Avrupa Parlamentosu Başkanı Martin Schulz'dan geldi. Almanya doğumlu Başkan Shulz, Yunanistan'daki radikal sağ ile radikal sol koalisyonun yürümediğini söyledi. Shulz aynı zamanda mart sonuna kadar Yunanistan'da nakit paranın bitebileceğini de ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.