Cuma 20.03.2015 00:00

Yurt dışı üretici fiyat endeksi arttı

Türkiye İstatistik Kurumu yurtdışı üretici fiyat endeksini açıkladı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık %3,35 arttı.
Yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık yüzde 3,35 arttı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Şubat 2015 'Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi'ni açıkladı. Buna göre; ülke sınırları içinde üretimi yapılarak yurt dışına ihraç edilen malların üretici fiyatlarındaki değişimi ölçen yurt dışı üretici fiyat endeksi (YD-ÜFE), 2015 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 3,35 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 1,82 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1,24 düşüş ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 8,44 artış gösterdi. Sanayinin iki sektörünün bir önceki aya göre değişimleri; madencilik ve taş ocakçılığı sektöründe yüzde 2,82 artış, imalat sanayi sektöründe ise yüzde 3,37 artış olarak gerçekleşti.
Bir önceki aya göre endekslerin en fazla artış gösterdiği alt sektörler; kok ve rafine Petrol ürünleri (yüzde 16,76), diğer madencilik ve taş ocakçılığı ürünleri (yüzde 8,81), gıda ürünleri (yüzde 4,48) alt sektörleridir. Buna karşılık metal cevherleri (yüzde -4,00) bir önceki aya göre endekslerin en fazla düşüş gösterdiği alt sektör oldu. Ana sanayi grupları sınıflamasına göre 2015 yılı Şubat ayında en yüksek aylık artış enerji mallarında, en yüksek yıllık artış ise ara mallarında gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.