Çarşamba 25.03.2015

Akkuyu'ya 57 kurumdan onay

Akkuyu Nükleer Santrali için 2011'de verilen 3 bin sayfalık ÇED raporu onaylandı. Bakan İdris Güllüce, onay sonrasında inşaat sürecinin hızlanacağını açıkladı

Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce, Türkiye'nin ilk nükleer yatırımı Mersin Akkuyu Nükleer Güç Santrali için hazırlanan Çevre Etki Değerlendirme (ÇED) raporuna yönelik tartışmalara noktayı koydu. Bakan Güllüce, İzleme ve Değerlendirme Komisyonu'nda yer alan 57 kurumun, santralle ilgili 3 bin sayfalık rapora onay verdiğini bildirdi. Akkuyu Nükleer Santrali'ne yönelik çalışmalarla ilgili eleştirilere Meclis'te yanıt veren Bakan Güllüce, "Çevreye zararın en aza indirilmesinden nükleer reaktörlerin kurulacağı yere kadar geniş değerlendirme yapıldı" dedi.
SÜREÇ HIZLANDI

Santrale ilişkin ÇED sürecinin 2011'de başladığını hatırlatan Güllüce, onay alındıktan sonra yapım sürecinin hızlanacağını da sözlerine ekledi. Toplam 4 bin 800 MW kurulu güce sahip dört üniteden oluşacak Akkuyu Nükleer Santrali 20 milyar dolarlık yatırımla tamamlanacak. İdris Güllüce, projeye yönelik idari ve hukuki süreçlerin hızlandırılması için kolları sıvadıklarını santralin ilk ünitesinin 2020'de devreye alınacağını ifade etti. 9 firmanın teklif verdiği Akkuyu'da yer alacak hidroteknik yapılara yönelik ihale sonuçlarının 31 Mart'ta açıklanması bekleniyor. Kazanan firma deniz hidroteknik yapılarının "anahtar teslimi" projelendirmesi ve inşaatını üstlenecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.