Perşembe 26.03.2015
Son Güncelleme: Perşembe 26.03.2015

Rafa çözüm dopingi

Doğu ve Güneydoğu'ya çözüm süreciyle gelen huzur, esnafı da rahatlattı. 20 markayla bakkal ve marketlerde yer alan P&G'nin bölgedeki satış rakamları ilk kez çift haneli büyüme gösteriyor

Çözüm sürecinin yarattığı bahar havası, Doğu ve Güneydoğu'daki market raflarına da yansıdı. Dünyanın en büyük hızlı tüketim markalarından biri olan Procter&Gamble'ın (P&G) bu bölgelerdeki satış raporları bakkal ve marketlerde ciddi oranda ciro artışı olduğunu ortaya koyuyor. Öyle ki markanın ürünleri, ilk kez bu bölgelerde çift haneli büyüme oranlarınıyakaladı. Sık sık Doğu ve Güneydoğu illerine seyahat ettiğini söyleyen P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, "Süreçle birlikte alışveriş hızında da artış başladı. İnsanlar eskiden hava kararınca evden çıkamazdı. Olaylar nedeniyle sürekli kepenkler kapalı kalırdı. Ancak şimdi normalleşen bir seyir var. Bu durum da bize bu bölgelerde çift haneli bir büyüme sağladı" dedi. Türkiye'deki büyümenin önemli bölümünün Doğu'dan kaynaklandığını söyleyen Turnaoğlu, çözüm süreci konuşulmaya başlamadan önce bölgedeki rakamların sabit kaldığını ancak bir südedir dikkat çeken bir tırmanış olduğunu ifade etti.
'PAZARA YATIRIM YAPTIK'
Bölgeden gelen yükseliş trendi P&G'nin pazarlama stratejisinde değişikliğe de neden olmuş. Daha önce huzursuzluk nedeniyle satışların geride kaldığı bu bölgelere yönelik pazarlama ve tanıtım bütçesinden pek pay ayırmadıklarını anlatan Turnaoğlu şöyle konuştu: "Doğu yerine tamamen Batı'da pazarlama ve tanıtım faaliyetlerini yürütüyorduk. Şimdi Doğu'da pazarlama gücümüzü artırdık. Son 2 yıldır ciddi bir pazarlama yatırımı yapıyoruz."
İHRACAT ODAKLI BÜYÜME
Türkiye'nin 2023 perspektifini de değerlendiren Tankut Turnaoğlu, bu hedeflere ulaşmak için ihracat ve istihdamda sıçrama yapılması gerektiğini ifade etti. Türkiye'nin bölge merkezi olma yolundaki ilerleyişini bir kaldıraç etkisi olarak yorumlayan Turnaoğlu, "Burada yol haritası çok önemli. Şunu görüyoruz ki, politik ve iktisadi yeterlilik birbirini tamamlayan avantajlar. Bunun yanında sosyal politikalar ve insan sermayesi gibi konular da, önümüzde duran önemli başlıklardan" diye konuştu.
600 MİLYON $ YATIRDI
Türkiye'ye 28 yılda 600 milyon doları aşan fiziksel yatırım gerçekleştirdiklerini söyleyen Tankut Turnaoğlu, Ar-Ge'ye önem verdiklerinin altını çizdi. Şirketin globalde yıllık 2 milyar dolarlık Ar-Ge bütçesi olduğunu söyleyen Turnaoğlu, inovatif teknolojilerle geliştirdikleri ürünleri tüketiciyle buluşturduklarını ifade etti. P&G'nin Türkiye'deki yeni yatırımı Fairy üretim hattı Kasım 2012'de açıldı. Şekerpınar'daki yeni hat sayesinde Fairy'nin ithalatı sona erdi.
20 MARKASI VAR
P&G Türkiye, bugün aralarında Alo, Braun, İpana ve Orkid gibi ürünlerin yer aldığı 20 markayla Türkiye pazarında hizmet veriyor. Turnaoğlu 900 çalışanı bulunan şirketin, en az bir markasıyla Türkiye'deki hanelerin yüzde 95'ine girdiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.