Perşembe 02.04.2015

İhracatçı pariteye direniyor

Euro/dolar paritesi ihracatı da olumsuz etkiledi. Martta Türkiye'nin ihracatı yüzde 13.4 gerileyerek 11.2 milyar dolara indi. Paritenin negatif etkisi aylık 1.3 milyar doları buldu

Mart ayında ihracat Türkiye'nin en büyük pazarlarından Avrupa'daki kırılganlık ve paritedeki düşüşün etkisiyle dolar bazında gerilerken, miktar bazında arttı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, ihracat mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13.4 gerileyerek 11.2 milyar dolara indi. Üç aylık ihracat yüzde 6.8'lik azalışla 35.8 milyar dolara düşerken, son 12 aylık ihracat ise 153.3 milyar dolarda kaldı. Geçen yılın mart ayına göre yüzde 21.5 gerileyerek, 1.08 seviyelerine inen euro/dolar paritesinin ihracata negatif etkisi aylık 1.3 milyar doları buldu. İhracat martta geçen yılın aynı ayına göre, miktar bazında yüzde 4.4 arttı. En fazla ihracatı, 1 milyar 772 milyon dolarla otomotiv endüstrisi gerçekleştirdi.

ABD'YE İHRACAT ARTTI

Otomotiv sektörünü 1 milyar 353 milyon dolarla kimyevi maddeler ve mamulleri izledi. Üçüncü sırada ise 1 milyar 328 milyon dolarlık ihracatla hazır giyim ve konfeksiyon sektörü yer aldı. Mart ayında en fazla ihracat yapılan 5 ülke Almanya, Irak, İngiltere, İtalya ve ABD oldu. İhracat Almanya'ya ihracat yüzde 18.7, Irak'a 27.9, İngiltere'ye de 9.7 oranında geriledi. Diğer taraftan ABD'ye ihracat yüzde 21.8 artış gösterdi.
BÜYÜKEKŞİ: TÜRKİYE DAHA AZ ETKİLENDİ
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, yaşanan düşüşte parite etkisi ile tüm dünya ticaretinde dolar bazında yaşanan daralmanın da etkili olduğunu belirtti. Büyükekşi, Türkiye'nin dünya ticaretinde yaşanan bu daralmadan daha az etkilendiğine işaret ederek, 2015'in geneli için tahminlerin, dünya ticaretinin yüzde 4 ile 5 gerileme kaydedebileceği yönünde olduğunu belirtti. Büyükekşi, "Capsize Dry Index" küresel taşımacılık endeksinin, son 6 yıldaki en düşük seviyelerine inerek, bu daralmanın devam edebileceğinin sinyalini verdiğini anımsattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.