Pazar 05.04.2015

Markette 'gel gel' promosyonu

Enflasyonu da yükselten gıda fiyatlarındaki artış, marketteki sepet ortalamasını düşürdü. Perakendeci, markete sık sık gidip azar azar alışveriş yapan müşteriye daha çok satış yapmak için bu kez de promosyonu devreye aldı

Sürekli yükselerek enflasyonun beklentilerin üzerinde artmasına neden olan gıda fiyatları cep yakarken, marketler de müşteri çekmek için promosyonlara yüklendi. 20-30 ve 50 TL'lik alışveriş yapan tüketiciye birçok ürünü raf fiyatının çok altında değerden satmaya çalışan marketler, bununla müşteri trafiğini artırmayı hedefliyor.
SEPET ORTALAMASI DÜŞÜK

3 aydan bu yana tüketici güven endeksindeki düşüş de müşterilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştirdi. Markete tek seferde yüklü alışveriş yapmak yerine, sık sık ama az az almak için gitmeye başlayan tüketiciler, perakendecileri de harekete geçirdi. Küçülen sepet ortalamasını bu tür promosyonlarla artırmaya çalışan market yönetimleri, günlük ciroyu yükseltmeyi hedefliyor. Bir market yöneticisi alışverişin özellikle geçen ay artan fiyatlar nedeniyle azaldığını söyledi. Semt pazarlarında da yoğunluğun düştüğünü belirten yönetici, "Marketler pazardan ucuz" iddiasında bulundu. Marketlerin promosyonları özellikle ayın 15'inden sonra devreye aldığını belirten sektör temsilcileri, "Müşteriye düşük gelen fiyatlar aslında promosyonla sağlanıyor. Cirolar özellikle ayın 25'inden sonra çok düşüyor. Bunu dengelemek için indirimler devreye alınıyor" diyor. Markette satılan promosyon ürünlerden yönetimin zarar ettiğini belirten bir yönetici, kaybı market ve tedarikçinin ortaklaşa karşıladığını açıkladı. Aynı yönetici yılbaşından itibaren marketlerin mağaza ve personel giderlerinin arttığını, giderlerin kâr içindeki payının yüzde 20'ye ulaştığını belirterek, 2015'te sektörde konsolidasyon ve birleşmeler beklediklerini de sözlerine ekledi.
AMAÇ KALPLERİ KAZANMAK
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Mehmet Nane, son 3 ayda tüketici güven endeksinde düşüş olduğunu söyledi. Market yönetimlerinin promosyonlarla kârdan bir süre feragat edip tüketicinin kalbini kazanmaya çalıştığını belirten Nane, "Ancak elbette bunun bir süresi vardır" dedi. Sepet ortalamasının son dönemde düştüğünü de ifade eden Nane, "Tüketici markete bu dönemde daha sık geliyor. Ancak azar azar alışveriş yapıyor. Bu tür promosyonlarla sepeti büyütmeyi amaçlıyoruz" diye konuştu.
REEL BİR GEREKÇE DEĞİL
Uyum Marketleri Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, perakendecilerin bazı dönemlerde iş kaybına uğramamak için promosyonları devreye aldığını söyledi. Ancak burada önemli olan noktanın promosyonların sürdürülebilirliği olduğunu belirten Songör, "Belli gün ve saatlerde yapılan indirimler var. Bakıyorsunuz ticaretin reel bir gerekçesi olmadan zararına yapılmış. Bunlar plansız gelişmeler. Sürekli olacak bir şey değil" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.