Pazar 12.04.2015
Son Güncelleme: Pazar 12.04.2015

Tekstilde 'büyük sipariş' rüzgârı

Uzakdoğu'dan dolarla mal tedarik eden Avrupalı firmalar, kurdaki artış nedeniyle Türkiye'ye yöneldi. Ancak bu kez siparişlerin miktarı artıyor. Firmalar 2-3 bin yerine 50 bin adetlik alımlar yapacak

Türkiye'yi hazır giyimde arka bahçesi olarak gören ve küçük montanlı siparişlerini Türk üreticilere veren Avrupa, doların değer kazanmasıyla birlikte alımda rota değiştirdi. Dolarla mal aldığı Uzakdoğu ülkeleri yerine euro ile sipariş verdiği Türkiye'yi tercih etmeye başlayan Avrupalı firmalar, Türk üreticilerin kapısını çalıyor. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Şeref Fayat, "Artık büyük montanlı siparişler için bizlerden fiyat istemeye başladılar. Bu da Türkiye'nin hazır giyim ihracatını bu yıl 19.5 milyar dolara çıkaracak" diye konuştu.

UZAKDOĞU İLE FARK KAPANDI

Türkiye'nin hazır giyim ihracatında ilk 3.5 aylık verilere göre dolar kaynaklı olarak yüzde 13'lük bir kayıp yaşandığını belirten Fayat, "Bu, parite kaynaklı bir eksi" dedi. Euro açısından bakıldığında ise en büyük pazarımız olan AB'de yüzde 2'lik bir artış yaşandığına dikkat çeken Fayat, yıl sonunda toplam ihracatta yüzde 4'lük artış hedeflediklerini açıkladı. Uzakdoğu'dan dolarla mal alan AB ülkelerinin de kurdaki artış nedeniyle toplam maliyette yüzde 10-15'lik artışa maruz kaldığını kaydeden Fayat, şöyle konuştu: "Bangladeş, Mısır ve Çin gibi dolarla mal aldıkları ülkeler, kurdaki artışla birlikte pahalandı. Alımda yüzde 20 parite farkı, bir de Uzakdoğu'dan mal getirirken ödedikleri yüzde 12'lik vergiyi koyduğunuzda ortalama yüzde 30'luk ek maliyetleri var. Bizim de zaten Uzakdoğu ile aramızda yüzde 30'luk bir fiyat farkı vardı. Dolayısıyla Uzakdoğu ülkeleriyle aramızdaki fark kapandı."
KAPASİTE SIKINTISI OLABİLİR, YATIRIM ŞART
Şeref Fayat, Avrupalı firmaların mayıs ayından itibaren 20, 30 hatta 50 bin adetlik büyük montanlı siparişlerini Türkiye'ye vermeye başlayacağını, bunun da kapasite sorunu yaratacağını söyledi. Geçen eylül ayından itibaren birçok atölyenin kapandığını belirten Fayat, "Gelen siparişlere cevap veremeyebiliriz. Onun için şimdiden üreticilere seslenmek istiyoruz. Ek kapasite yatırımı yapsınlar" dedi. Fayat, sektörde eleman sıkıntısının halen sürdüğünü, gençlerin hizmet sektöründe çalışmayı tercih ettiğini vurguladı.
19.5 MİLYARI YAKALAYACAĞIZ
Şeref Fayat, hazır giyim sektörünün geçen yıl 2013'e göre yüzde 8 büyüyerek 18 milyar 750 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini söyledi. Fayat "Bu yılki hedefimiz yüzde 4 büyüme ile 19.5 milyar dolara ulaşmak" dedi.
EN ÇOK TALEP ÖRME GİYİM
Türkiye'ye gelecek büyük siparişlerin en çok örme alanında olacağını söyleyen Şeref Fayat, "Ayrıca denim, iç ve dış giyim gibi alanlarda da alımlar artacak" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.