Salı 14.04.2015
Son Güncelleme: Salı 14.04.2015

İkinci elde satış patlaması yaşanıyor

İkinci el pazarı son iki yılda ikiye katladı. Pazar payı yüzde 1.5'a ulaşan sektörün yıllık cirosu 6 milyon TL'yi geçiyor. Sektörde kayıtdışılık ve sahte ürünler çözüm bekliyor

Avrupa'da pazar payı yüzde 13, Uzakdoğu'da yüzde 30'lara varan ikinci el sektörü, Türkiye'de bir yılda ikiye katladı. Yıllık cirosu 6 milyon TL'ye ulaşan ikinci el pazarında, kayıt dışı ve sahte ürünler sektörün en büyük sorunu olarak çözüm bekliyor. Dünyanın en ünlü giyim markalarını bir araya getirip ikinci el koleksiyonuyla 18-19 Nisan'da 'Garage Sale'etkinliğini düzenlemeye hazırlanan Berna Boutique'in sahibi Saffet Emirhan Karayalçın, Original Seconds'ın sahibi Sinem Gürkaynak, Miniko'nun sahibi Elif Demirel Oltulu ve Auvintage'in sahibi oyuncu Ahu Yağtu ile ikinci el pazarını konuştuk. Türkiye'de tekstil sektöründe ikinci el pazar payının yüzde 1.5'lara ulaştığını belirten Emirhan Karayalçın, sektörün son iki yılda iki kat büyüdüğünü söyledi. Pazarının aylık cirosunun 500 bin TL'ye ulaştığını belirten Karayalçın, "Ancak ikinci elde özellikle de sosyal medyada ciddi bir kayıtdışı pazar var. Aslında rakam aylık 1 milyon TL'yi geçer" dedi. Kayıt dışılığı artıran en büyük etkenin yüzde 18'lik vergi oranı olduğunu aktaran Karayalçın, "Kağıt, poşet gibi ürünler ekonomiye kazandırıldığında vergi teşviki sağlanıyor. Biz de kullanılmayan ürünleri ekonomiye kazandırıyoruz. Eğer vergi teşviki sağlanırsa hem kayıt dışılığın önüne geçilir hem de geri kazanımda ciddi bir katkı sağlanır" diye konuştu.
SAHTE ÜRÜNLERE DİKKAT
İkinci el adı altında sosyal medyada sahte ürünlerin dolaştığına dikkat çeken Sinem Gürkaynak ise, "Ciddi miktarda paralar, bu sahte ürünlere veriliyor" ifadelerini kullandı. Lüks pazarı büyüdükçe markalaşmanın öneminin arttığını ancak bu durumun piyasada yaratıcı koleksiyonu olumsuz etkilediğini belirten Gürkaynak, "Farklı olmak ve tarzını ortaya koymak isteyenler de ikinci ele yöneliyor" dedi.

HANDE ATAİZİ DE ALIYOR
İkinci el ile vintage'ın genellikle karıştırıldığına dikkat çeken Ahu Yağtu, "İkinci el daha yakın döneme ait ürünlerdir. Vintage'de ise en yeni ürün 10 yıllıktır" dedi. Sanat camiasında da ikinci el ürün merakı olduğunu da aktaran Yağtu, Tuğba Ünsal, Didem Kozan, Hande Ataizi, Biricik Suden gibi isimlerin bu pazardan ciddi alışveriş yaptıklarını aktardı.
50 LİRA İLA 30 BİN TL ARASINDA DEĞİŞİYOR
İkinci elde fiyatlar 50 liradan başlayıp 30 bin TL'ye kadar çıkıyor. Bazen bir ürünün sıfırından daha pahalı olabildiğini aktaran Elif Demirel Oltulu, "Bu kullanan kişiye göre değişiyor. Örneğin çanta Elizabeth Taylor'ınsa fiyatı çok yüksek olabiliyor" dedi. İkinci elin Uzakdoğu'da zenginlik göstergesi olduğunu aktaran Oltulu, "Orada insanlar ikinci el bir ürünü 'Biz uzun zamandır varlıklı bir aileyiz, bu da aile mirasımız' demek için alıyor. Bu algı Türkiye'de de oluşmaya başladı" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.