Cuma 17.04.2015

'İstanbul rekor kıracak'

Vodafone, yeniden canlandırdığı İstanbul Yarı Maratonu'na katılımda dünya rekoru bekliyor. Şirket, inşaatı süren Beşiktaş'ın yeni stadı Vodafone Arena'yla da futbolda dijital dönüşüme örnek olma hedefinde

Yıllardır sponsorsuzluk nedeniyle ara verilen İstanbul Yarı Maratonu, Vodafone'un desteğiyle 26 Nisan'da koşulacak. Spora ayırdığı payı her yıl artıran Vodafone Türkiye'nin İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk ile hem dünya rekoru beklenen yarı maratonu hem de Beşiktaş'ın yeni evi Vodafone Arena'daki son durumu konuştuk.
Neden maratonu seçtiniz?
Bizce spor bir ülkenin hem ekonomik hem de sosyal gelişmesi için çok önemli. İstanbul Yarı Maratonu 4 yıldır yapılmıyordu. Geçen yıl sponsor olma kararı aldık ve 3 bin 800 sporcunun katılımına şahit olduk. Bu yıl 10 bin kişi bekliyoruz. V-Maraton'da ise katılımcı sayısı 3 yılda 3 kat artarak 25 bine ulaştı. Bu bizim için çok büyük bir mutluluk. Her iki maratonun da büyüdüğünü, İstanbul için değer arz eden bir hale geldiğini görüyoruz. Bizim için bu spor dallarına sponsor olmak iki şekilde çok önemli. Hem spora daha fazla teknoloji getiriyoruz hem de maratonun izlenirliğini, farkındalığını artırıyoruz.
Maratonda nasıl bir teknolojiden yararlanılıyor?
V-Maraton diye bir uygulamamız var. Yarış saati, parkurun özellikleri gibi koşu öncesi ve sonrası birçok bilgiyi alma şansı sunuyor. İkincisi beslenme gibi koşu ve sağlıkla ilgili bilgilere ulaşım sağlıyor. Bugün birçok koşucu gönül verdiği derneğe de bağış yapmak istiyor. Geçen yıl yaklaşık 60 milyon liralık bağış topladık. Şu anda 50 derneğe bu parayı aktarıyoruz. Bunun dışında Spotify ile bu koşuya özel iki müzik listesi oluşturduk. Bir de koşanları eş zamanlı takip edebileceğiniz bir uygulamamız var.
Spora desteğin markanıza katkısı nedir?
Bu spor dalları marka değerinizi artırıyor. Yüzde 90'ın üzerinde katkısı olduğunu gördüğümüz için 3 senedir maratona destek oluyoruz. İki yılımız daha var.
İstanbul'da dünya rekoru kırılır mı?
Yarı Maraton'un İstanbul'a çok büyük katkısı olduğunu düşünüyoruz. Bir kere Tarihi Yarımada'da koşabilmek çok özel bir şey. Dünya çapındaki elit atletlerin tercih edecekleri bir parkur haline geldi burası. Bu sene 9 ülkeden 26 elit sporcu katılacak. İçlerinden biri, 58 dakika 23 saniye ile dünya rekortmeni. Bu atletin bu kadar şaheser bir parkurda dünya rekoru kırma şansı var. Yine kadınlar kategorisinde dünya rekoruna çok yakın skora sahip bir atlet katılıyor. Onun da rekor hedefi var. Ve bu parkur dünya rekorunu sağlayacak şekilde uluslararası atletizm otoriteleriyle birlikte düzenlendi. Dünya rekoru bekliyoruz.

'Vodafone Arena örnek olacak'

Beşiktaş'ın yeni evi Vodafone Arena tamamlandığında nasıl bir statla karşılaşacağız? A
macımız Türkiye'ye dijital dönüşümün bir örneğini sunabilmek. Beşiktaş'ın da amacı dünya çapında üst kalitede bir stat ortaya koymak. İki hayal bir araya geldiği zaman bir gönül birliği ortaya çıktı. 42 bin izleyicinin aynı anda internete bağlı olmalarını sağlayacağız. Hem maçı cep telefonlarından izleyebilecekler hem de videoları, istatistikleri alabilecekler. 700 farklı ekranda yayın yapacağız.
Türk futbolu bu açıdan cazip mi?
Halkın yüzde 77'si Türk futbolunun başarılı olduğuna inanıyor. Yüzde 55'i en önemli spor dallarından biri olarak konumlandırıyor. Böyle bir spor dalına hem de bu kadar güzel bir yerde dijital çağın bir dönüşümünü yaratma fırsatı bulduk. Bu nedenle futbola desteğimiz sürecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.