Giriş Tarihi: 19.04.2015

Türkiye Aviva'nın mücevheri

Bireysel emeklilikte yakalanan büyüme ivmesi ilk çeyrekte de artarak devam etti. Aviva Avrupa CEO'su Mc Milan, "Türkiye Aviva dünyasının mücevheri. Yatırımlarımız sürecek" dedi

Devlet desteğini arkasına alan Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) pazarı büyümeye devam ediyor. AvivaSA Emeklilik ve Hayat CEO'su Meral Eredenk Kurdaş, "Geçen yıl yakaladığımız büyüme ivmesini ilk çeyrekte de devam ettirdik. Hayatta aynı durum söz konusu değil. Orası kredi bağlantılı işlerle büyüyordu. Şu anda krediler üzerinde baskı olduğu için yüzde 15'lik bir büyüme söz konusu. Yakaladığımız motivasyon iyi" dedi. Aviva Avrupa CEO'su ve AvivaSA Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı David McMillan ise, "Türkiye pazarını seviyoruz. Aviva dünyasındaki en iyi hazine ve mücevherlerden biri Türkiye. Genç, çok fırsat var, potansiyeli yüksek ve hızlı büyüyen bir pazar. Biz hızlı büyüyen pazarları seviyoruz. Türkiye yatırım yapmak için önem verdiğimiz 2-3 pazardan biri. 2014'te Türkiye toplam Asya'dan daha fazla büyüdü" dedi.
KONSOLİDASYON KAÇINILMAZ

AvivaSA CEO'su Meral Eredenk Kurdaş, sektörde konsolidasyonun kaçınılmaz olduğunu söyledi. Kurdaş, şunları anlattı: "Sektörde yüzde 75'ten fazla yabancı hakimiyeti var. Şu anda 20 şirket faaliyet gösteriyor. Önümüzdeki dönemde konsolidasyon olabilir. Şirketlerin banka ortağı yoksa büyüme imkânları daha kısıtlı oluyor. Maliyetler çok ağır. Fiyatlar ise giderek daralan marjlarda. Bizim için de bunu fırsat olarak görüyoruz. Küçükler piyasadan çıkmak isterlerse biz her türlü fırsata açığız, değerlendirebiliriz" dedi.
BES'TE PAYI YÜZDE 20
AvivaSA'nın emeklilik ve hayatta fon büyüklüğü devlet katkısı dahil 7.6 milyar TL'yi, katılımcı sayısı da 762 bini aşmış durumda. BES'in uzun vadede kâr getiren kısa vadede yatırım ve zarar yazan bir iş olduğunu anlatan Kurdaş, "8-10 yıllık vadede ancak kâra geçilebiliyor. Hayat kısa vadede kâr yazıyor fakat devamlılığı yok. Bu işin iyi bir dengesini yakaladığınız zaman hayatınızı devam ettirebiliyorsunuz. BES'te payımız yüzde 20 civarında. Katkı payı pazar payında 1'inciyiz. Burada agresif büyüyoruz" dedi.
HAYAT'I İHMAL ETMEK OLMAZ

Sektörde en büyük farklarının geniş dağıtım kanallarına sahip olmak olduğunu söyleyen Kurdaş, "Banka sayesinde geniş kitlelere daha çabuk ulaşıyoruz, direkt satışla terzi işi servis yapıyoruz. Burada en büyüğüz. Kurumsal tarafta da en büyük pazar payı bizde. Kurumsal iş önümüzdeki dönemde daha büyüyecek" dedi. BES satmanın zor bir iş olduğunu anlatan Kurdaş, şöyle devam etti: "Pazartesi sabah kalkıp kırmızı ayakkabı almak istediğimizi düşünebiliriz, buzdolabı almak isteyebiliriz ama BES alalım diye bir derdimiz olmayabiliyor. Hayat sigortası daha da sıkıntılı. Oysa çok trajik hikayeler var. Bunların bazılarını filme alıyoruz. Ben her seyrettiğimde ağlıyorum. Soma'da ölen madencilerin 33'ünün bizde hayat sigortası vardı. Onların ailelerinin hayatı en azından maddi olarak garanti altına alındı" dedi.
TEHLİKELİ HASTALIKTA SATIŞ PATLAMASI VAR
Kurdaş, birkaç yıl önce hayata geçirdikleri kanser, felç ve kalp krizini de içeren tehlikeli hastalıklar sigortasına ilginin arttığını söyledi. Kurdaş "Bu, en çok satılan ürünlerden biri oldu. Misal 100 bin liralık bir paket alan birinde bir hastalık çıktığında bunu hastaya ödüyoruz. 'Git tedavi ol sonra ödeyelim' demiyoruz. Bu alanda çok iyiyiz. İlgi çok iyi. Bunu telefonda satıyoruz. Eşime hayat sigortası satamadım ama bunu duyunca "Çok enteresanmış alayım" dedi. Adı kötü diye Yaşama Devam adıyla satıyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.