Çarşamba 22.04.2015 00:00

3 ay düşünüp otomobil alıyoruz

Otomobil satın almaya karar verme ve alma arasında geçen en uzun süre 3 ay ile Türkiye’de. En hızlı otomobil müşterileri ise 6.7 hafta ile Belçikalılar

Türk tüketiciler , Avrupalı'lardan daha uzun düşünüp otomobil satın alıyor. Fransız Cetelem'in araştırmasına göre, otomobil satın almaya karar verme ve alma arasında geçen en uzun süre 13.1 hafta ile Türkiye'de. Belçikalılar 6.7 hafta ile satın alma kararını en kısa sürede uygulamaya geçiren tüketiciler. Türkiye kendisine en yakın ülke İtalya ve İspanya'ya fark atıyor. İtalya'da bu süre 10.5, İspanya'da ise 10.4 haftayı buluyor. Avrupa ortalaması ise 9.6 hafta.
Türkiye'de tüketiciler, otomobil satın almadan önce en çok internetten araştırma yapıyor. Araştırma için markaların internet siteleri, forumlar ve bloglar ön plana çıkıyor. Türk tüketicilerin Avrupalı tüketicilerden bir başka farkı daha var. Avrupalı tüketicilerin yüzde 45'i otomobilini zorunlu olduğunda değiştirirken, Türkiye'de bu oran yüzde 28. Türkiye'de tüketicilerin yüzde 19'u zevk için, yüzde 20'si de 'daha iyi fırsat' için otomobil değiştiriyor. Türkler için otomobil Avrupalılardan farklı anlamlar taşıyor.
Avrupalıların yaklaşık yüzde 60'ı, otomobillerin kirliliğin temel nedeni olduğuna inanıyor. İspanyolların yüzde 76'sı İtalyanların da yüzde 67'si otomobillerin çevre kirliliğine neden olduğun düşünüyor. Diğer yandan, yüzde 46 ile Alman ve yüzde 51 ile Türk tüketiciler, bu konu ile ilgili olarak daha muhafazakâr bir görüşe sahip.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.