Çarşamba 22.04.2015 00:00

30 yaşındaki Vestel artık dünya devi

Faaliyetlerine 1985’te başlayan Vestel, 1994’te Zorlu Holding bünyesine katıldı. Vestel, 30 yıldır Ar-Ge, tasarım, üretim, ihracat, pazar payı ve marka itibarı açısından büyümesini aralıksız sürdürerek küresel lige çıktı.

Türkiye'nin en büyük markalarından biri olan Vestel, 15'i yurtdışında olmak üzere toplam 22 şirketten oluşuyor. Vestel, 15 bin çalışanıyla dünya ve Türkiye için teknoloji üretirken yerli üretim dünya standartlarındaki teknolojisini Türkiye çapındaki bin 250 satış noktasında tüketiciyle buluşturuyor. Vestel, müşterilerine satış sonrası hizmetlerde kendi bünyesindeki çağrı merkezi, 15 merkez ve 318 yetkili servisiyle hizmet veriyor. Yurtdışında da Vestel markalı ürün satışı yapılan 2 bin 750 nokta bulunuyor. Türkiye'nin ve bölgesinin lider elektronik markası, Vestel'in Manisa'daki üretim üssü olan mega fabrika Vestel City, 1 milyon metrekareden geniş alanda yer alan 7 fabrikasıyla Avrupa'nın tek lokasyonda üretim yapan en büyük endüstri komplekslerinden biri. Vestel City'nin çalışmalarını sürdürdüğü 8 Ar-Ge merkezinde bin 200 kişi çalışıyor. Ar-Ge faaliyetleriyle geliştirdiği dünyanın en son teknolojilerini sadece Türkiye'ye değil, dünyaya satıyor. Geniş ürün yelpazesine sahip olan Vestel'in beyaz eşya kategorisini oluşturan buzdolabı, derin dondurucu, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın, klima; elektronik kategorisinde akıllı telefon, televizyon; tablet ve aydınlatma kategorisinde ise LED aydınlatma ürünleri Vestel City'de üretiliyor. Türkiye'nin dijital devriminin öncüsü olmayı hedefleyen Vestel, 17 yıldır dayanıklı tüketimde (elektronik) "Türkiye'nin ihracat şampiyonu" unvanını elinde bulunduruyor. Bugün Avrupa TV pazarında yüzde 21 payla iki büyük oyuncudan biri olan şirket, üretim üssü Vestel City'de dünya çapında 500'ün üzerinde markaya her yıl 4 binden fazla televizyon çeşidi tedakik ediyor. 150 ülkeye ihracat yapan Vestel, Türkiye TV ihracatının yaklaşık yüzde 90'ını, beyaz eşya ihracatının da yüzde 30'unu gerçekleştiriyor. Vestel, görsel ve dijital medyadaki iletişim çalışmalarıyla da 2014'te Kristal Elma, Effie, Felis ve Doğrudan Pazarlama ödüllerinde 11 dalda ödüle layık görüldü. Özellikle 5 ödülle Kristal Elma'ya damgasını vuran Vestel, 4 Effie, 1 Felis ve 1 Doğrudan Pazarlama ödülünün de sahibi oldu.
Vestel'le 1.1 milyar liralık su tasarrufu
Vestel, son dönemde tasarrufa yönelik çalışmalarıyla ön planda. Marka, çamaşır ve bulaşık makineleriyle Türkiye'nin yıllık su tüketimi 327 milyon ton azaltıyor. Pyrojet teknolojili çamaşır makinesi ve Ekomaks bulaşık makinesinin sağladığı yıllık su tasarrufu faturalarda toplam 1 milyar 145 milyon liraya denk geliyor. Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan "Enerji tasarrufu yüksek A+ ve üstü ürünlere kaydırdığımız beyaz eşya üretimimizle, pazara sunduğumuz ürünlerde enerji ve su tüketimini büyük oranlarda azalttık. Pyrojet çamaşır makinesi ve Ekomaks bulaşık makinesi yılda 327 milyon ton sudan tasarruf sağlıyor. Bunun 44 milyon tonunu çamaşır makinemiz, 283 milyon tonunu da bulaşık makinemiz sağlıyor. Türkiye'de yaklaşık 20 milyon hane var. Tüm hanelerdeki çamaşır makineleri Pyrojet teknolojili ürünlerimizle değiştirilse hane başına yılda 2 bin 200 litre su tasarrufu sağlanabilir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.