Son Güncelleme: Çarşamba 22.04.2015 13:05
30’uncu yılda 6 milyarlık ciro elde edeceğiz
Koton, 30’uncu yılını kutlayacağı 2018’de 780 mağaza ve 6 milyar TL’lik ciroya ulaşmayı hedefliyor. Şirketin patronu Yılmaz Yılmaz, “Türkiye’de 260, yurtdışında 134 olmak üzere toplam 394 mağazamızla modaseverlerle buluşuyoruz” dedi
BÜYÜK FORMAT GELDİ
Özellikle son zamanlarda Koton bünyesine kattıkları beachwear, baby, kids, denim, aksesuvar, lingerie ve Koton Plus gibi yeni ürün projelerinin de bir gereği olarak daha büyük metrekareli mağazalar açtıklarını belirten Yılmaz, "Ayrıca büyüme stratejimizin en önemli ayaklarından biri olan online satış projemizi de hayata geçirmek üzereyiz. Pazarda artık daha büyük formatta hareket ediyoruz. Bu da Koton'a önemli bir rekabet avantajı sağlıyor" diye konuştu. 780 MAĞAZA HEDEFLİYOR Markanın 2014'te yüzde 44 büyüdüğünü açıklayan Yılmaz, şöyle devam etti: "Marka ve tasarım kadrosunu büyüterek çeşitliliği artırmak, müşteriyi anlamak, büyük ölçekli mağazalar oluşturmak gibi yeni stratejik yaklaşımlarla kendini sürekli yenileyen bir dönüşüm içindeyiz." Yılmaz, Koton'un 30'uncu yılını kutlayacağı 2018'de, 780 mağaza ve 6 milyar TL'lik cirosu olan bir marka olmayı hedeflediğini de kaydederek, şu anda Türkiye'de 260, yurtdışında 134 olmak üzere toplam 394 mağazayla faaliyet gösterdiklerini söyledi.
Yılmaz Yılmaz, Sabah'ın 30'uncu yaşına ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı: "Öncelikle, hazır giyim perakendesine verdiği destekten dolayı sektörüm adına Sabah gazetesine teşekkür ediyorum. Sabah, ilk yayın tarihinden itibaren sektörü en yakından izleyen gazetelerden biri oldu. Sektörün tüm dönüşümüne tanıklık etti. Hatta yaptığı haberlerle bu dönüşümü tetikledi.
FIRSATLAR VE RİSKLER VAR
Yılmaz Yılmaz, perakende sektörünün önündeki riskleri de değerlendirdi. Global risklerde ilk sıraya AB-ABD Transatlantik Ticaret ve Yatırım Ortaklığı olarak adlandırılan serbest pazar kurma girişimini koyan Yılmaz, ihracat pazarlarında mağazalaşma girişimlerinin sürdürülmesinin ise sektörün güçlü yönlerinin başında geldiğini söyledi. "Nitekim akut global kriz devam ederken, markalaşmaya yapılan yatırım, pazarlarda kalıcı olmak adına sergilenen önemli bir duruş oldu. Pazar çeşitlemesi konusunda dengeli yatırım yapan markalar da bu dalgalanmalar sırasında daha az zarar görüyor" diyen Yılmaz, iç pazardaki cironun, dışarıdaki gelişmeler karşısında sektörün daha dirençli olmasını sağladığını vurguladı.
MARKALAR YABANCI YATIRIMCININ RADARINDA
Yılmaz Yılmaz, 2000'li yıllardan sonra markaların başta AB ülkeleri olmak üzere yakın coğrafyada mağazalar açmasının sektör adına çok önemli bir gelişme olduğunu söyledi. Bu atılımın, kurumsallaşmaya yapılan yatırımlarla Türk hazır giyim sektörüne olan ilgiyi de artırdığına değinen Yılmaz, "Sektör bu doğrultuda yerli yabancı yatırımcıların satın alma ve ortaklık radarına girmiş oldu. Türk Malı vurgusu Türk Markası ifadesi ile yer değiştirdi. Yani 'Made in Turkey'den, Türk Markaları devrine geçildi. Türk tekstil perakende markaları, yurtdışındaki her bir mağazası ile ülkemize çok büyük değerler katar hale geldiler" diye konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Özbekistan’la ticaretimiz 3,1 milyar doları aşmıştır
- 2 Petrol için yeni gelişme! 2 yeni sondaj kulesi geliyor: Tarihi belli oldu
- 3 Türkiye'de kruvaziyer yolcu trafiği 61 bini aştı
- 4 Türkiye'de günlük 8 milyon ekmeğin israfı önlendi
- 5 Girişimcilere üst fon geliyor! Bakan Şimşek açıkladı: Stratejik sektörlere kaynak aktarılacak
- 6 Emekli promosyon kampanyalarına Mayıs ayarı! İşte en yüksek promosyon veren 11 banka
- 7 Bolu Dağı Tüneli uzatılıyor! Bakan Uraloğlu açıkladı: Çalışmalar 50 günde tamamlanacak
- 8 SON DAKİKA: Çiftçilere müjde! 300 bin TL yüzde 100 faiz indirimi...
- 9 Altın Powell açıklamasına odaklandı! Altın gram fiyatı düşüşü sürecek mi? İslam Memiş duyurdu
- 10 FED FAİZ KARARI SON DAKİKA: Belli oluyor! Mayıs 2024 Fed faiz kararı ne zaman, ne olur?