8 milyar dolarlık proje 5 bin kişiye aş sağladı
İstanbul-İzmir arasını karayoluyla 2.5 saate indirecek olan Körfez Geçiş Projesi, 8 milyar dolarlık büyüklüğüyle 5 bin kişiye istihdam oluşturdu. Projeyi Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ CEO ’su Kemal Yavuz Batum anlattı
Türkiye'de son dönemde, 20-30 yıl önce hayal dahi edilemeyen yatırımlar yapılıyor. 30 yıl önceyle şu anda yapılan yatırımları kıyaslayabilir misiniz? K.Yavuz BATUM (K.Y.B.): 2003 öncesinde kamu sektörünün o yıl içinde yapacağı faaliyetleri belirleyen yıllık yatırım programı hazırlanırken, proje seçiminde ve tahsis edilecek ödenekler konusunda politik kararlar alınıyordu. Bu durumda, kısıtlı bütçe olanakları nedeniyle hiçbir projeye yeterli ödenek sağlanamadığı için birçok önemli proje yıllarca tamamlanamadı, bir kısmına ise başlanamadı bile. 2003'ten sonra ise Bolu Dağı Geçişi, Ilısu Barajı gibi önemli ve yapımı yıllarca süren veya programda olmasına rağmen yeterli finansman temin edilememiş projelere öncelik verilerek bitirildi. Yine 2003'ten sonraki dönemde, devlet yıllardır gündemde olan ancak başlanamayan dev projelere de el atmayı başardı. n Körfez Geçiş Köprüsü'nde zamanlama açısından bir aksama olacak mı? K.Y.B.: Planlanan açılış tarihinde bir değişiklik yok. Proje'nin öncelikli kesimi olan Gebze-Orhangazi arası ile Orhangazi-İznik Güney Kavşağı'na kadar olan 52 km uzunluğundaki kısımda faaliyetlerimiz, viyadüklerin imalatları da dahil olmak üzere büyük oranda tamamlandı. n Bu projeyle nasıl bir tasarruf sağlanacak? K.Y.B.: Türkiye nüfusunun üçte biri İstanbul'da ve önerilen otoyol koridoru boyunca yer alan altı ilde; yani Kocaeli, Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa ve İzmir'de yaşıyor. Gebze'den İzmir'e karayolu yolculuğu, 7-9 saat. Bu seyahatin bir bölümü İzmit Körfezi'ni dolaşmak için yapılan yaklaşık 90 kilometrelik bir karayolu veya 45-60 dakikalık feribot yolculuğuyla geçiliyor. Bunlar en aza inecek. İstanbul-İzmir arasını karayoluyla 2.5 saate indirecek olan Körfez Geçiş Projesi, 8 milyar dolarlık büyüklüğüyle 5 bin kişiye istihdam oluşturdu. Projeyi Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ CEO 'su Kemal Yavuz Batum anlattı 8 milyar dolarlık proje 5 bin kişiye aş sağladı
Dev proje yan sanayi oluşturdu
Kredi maliyetleri dahil olmak üzere 8 milyar dolar yatırım tutarına yaklaşan bir projeden bahsediyoruz. Piyasanın yanı sıra projenin 5 bin kişiye ulaşan çalışanı ve onların bakmakla sorumlu olduğu kişileri de dikkate alırsanız yatırım döneminde toplumun her kesimine yaptığı ekonomik katkının boyutunu daha iyi algılamış oluruz.
Yıllık 500 milyon TL'lik yakıt tasarrufu
Proje bitince, ulaşım 100 km kısalacak. Ortalama bir araç, 100 km'de 7 litre yakıt tüketiyor. Otoyolla 400 km'lik yolda her 100 km'de 1 lt yakıt
tasarrufu yapılabilecek. Böylece bir araç 11 lt tasarruf yapacak. Ortalama 30 bin araç/günlük bir trafik için litresi 5 TL'den hesaplarsak yıllık kabaca 500 milyonluk tasarruftan bahsediyoruz.
EN SON HABERLER
- 1 EMEKLİ PROMOSYON SON DAKİKA: Mayıs ayarı! Banka promosyonu 20.000 TL'ye dayandı
- 2 İşte Türk balıkçılarının 12 yeni hedef ülkesi!
- 3 "Orman Benim" kampanyasında 313 ton atık toplandı
- 4 Çiftçilik yapan vatandaş şok yaşadı! 40 yıl sonra tarlasından hazine çıktı: Yüzbinlerce yıllık...
- 5 Altın gram fiyatı düşüş trendinde! Çeyrek, 22 ayar bilezik ve Cumhuriyet altını 3 Mayıs 2024 kaç TL?
- 6 Türkiye uluslararası yatırım projelerinde Avrupa'da 4. sıraya yükseldi
- 7 İTO Başkanı Avdagiç: Ekonomiye olan güven daha da artacak
- 8 İstanbul-Sivas arası YHT seferleri başladı
- 9 Kredi notu yükseltildi! Uluslararası derecelendirme kuruluşundan Flaş karar: Türkiye ekonomisi güven tazeledi!
- 10 Arnavutköy Emlak Konut GYO-THY kura sonuçları canlı yayında belli oluyor! İşte isim isim o liste