Giriş Tarihi: 22.4.2015 12:25

Dizel ve otomatik vitesi sevdik

Türkiye, otomatik vitesin rahatlık ve konforunu, dizelin ekonomik olmasını sevdi. 2014’te dizel otomobillerin pazar payı yüzde 61.5’e, otomatik vitesin payı ise yüzde 45.78’e yükseldi.

Türkiye otomotiv pazarında dizel ve otomatik vitesli araçların payının artması dikkat çekiyor. Çünkü tüketici otomatik vitesin kolaylığını ve konforunu, dizelin ise ekonomik olmasını sevdi. Bu yüzden de otomobil satın alırken, dizel motor ve otomatik vitesli araçları tercih ediyor. 2014'te de bu tablo değişmedi. Toplam 361 bin 209 adet dizel otomobil satıldı. Dizel otomobil satışlarının payı yüzde 61.5'e yükseldi. Yani satılan her 100 otomobilden yaklaşık 61'i dizel oldu.
Düne kadar fazla yakıt harcadığı ve yetersiz performans gibi gerekçelerle, daha az tercih edilen otomatik vitesli otomobil satışı da arttı. 2013'te 256 bin 445 otomatik vitesli otomobil satılırken, 2014'te bu sayı 268 bin 851 adet olarak gerçekleşti. Otomatik şanzımanlı otomobillerin payı da yüzde 45.78'e çıktı. 2014'te satılan 100 otomobilden 45'i otomatik vitesli oldu.
2014 yılında, otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine en yüksek paya yüzde 39.52 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 232 bin 129 adet ile sahip oldu.
PAZARIN YARISI SEDAN
2014 ocak-aralık döneminde otomobil pazarının yüzde 84'ünü vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adedine yüzde 52.27 pay ile C (307 bin 20 adet) segmenti ulaştı. Kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi sedan otomobiller oldu. Sedan otomobiller 278 bin 534 adetlik satışla pazardan yüzde 47.42 pay aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.