Çarşamba 22.04.2015 00:00

Eğitim ‘Doğa’sında var

“Öğretmenliktense işletmeciliğe daha çok ilgim vardı” diyen Doğa Koleji kurucusu Şimşek, farklı sektörlere yatırım yapsa da eğitimden vazgeçmedi. 2002’de 100 öğrencisi olan Doğa Koleji bugün 104 kampusa ulaştı.

Eğitimin duayen isimlerinden Fethi Şimşek, 1958'de peygamberler şehri Şanlıurfa'da doğdu. Çocukluğu da gençliği de bu mistik şehirde geçti. İlk, orta ve lise eğitimini Şanlıurfa'da tamamladı. Kendine özgü bir şehrin çocuğuydu. Sinemada çay kahve ücretsiz verilirdi. İkram sayılan içecekler için para istemek bir Şanlıurfalı' ya yakışmazdı. Akranlarıyla gittikleri lokantalarda yemeği yarım bırakmak işletmeciye hakaret sayılırdı. Tabağın hepsi bitecekti. İşte böyle geleneklerin olduğu kutsal bir kentin havasıyla büyüdü Şimşek. Öyle bir iklimden "sen sağcısın sen solcusun" bahanesiyle gençlerin birbirini öldürdüğü büyük şehre, İstanbul'a üniversite okumaya geldi. Şimdiki adıyla "Marmara Eğitim Fakültesi" olan İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü Fizik Kimya Biyoloji bölümünde kimya dalını seçti.
İFLASLARDAN DÖNDÜ
1979'da mezun oldu. Daha sonra İstanbul Üniversitesi'nde Sosyoloji Bölümü'nde okudu. Eğitim sektörüne de ilk adımını öğretmenlik yaptığı Kültür Dershanesi'ne ortak olarak İstanbul'da attı. 2002'de Doğa Koleji'ni kurdu. İşletmeciliğe olan merakı onu farklı sektörlerde de zirveye çıkardı. Ama eğitimden hiç vazgeçmedi. Şimşek'in kurduğu Doğa Koleji bugün 104 okulla 70 bin öğrenciye eğitim veriyor.
Şimsek'in eğitimin yanı sıra iş dünyasındaki başarıları sıralandığında birçokları "Çok zeki adammış"gibi düşünse de O hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını söylüyor. "Onlarca kez iflasın eşiğine geldim. Hatalarımı yazsam kitap olur" diyen Şimşek'in "uçurumdan nasıl döndünüz?" sorusuna verdiği cevap da tam Şanlıurfa'ya yakışır bir kutsallıkta:
"Allah korudu. Demek ki iyi niyetle ve inanarak yola çıktığınızda Allah yardımcı oluyor. Bir kez değil onlarca kez iflasın eşiğine geldim. Allah kısmet etmese her seferinde kendimi toparlayamaz, mutlaka düşerdim. Zaman zaman nereden nereye geldim diye kendimi düşünmekten alamıyorum. Cesur olmak yılmamak gerekiyor."

AĞAÇLI OKUL

Şimşek,Doğa Koleji'ni büyütebilmek için girişimcilik zekasını da devreye soktu. Dizilerden, her türlü sponsorluk faaliyetlerinden yararlandı. İlköğretim çağında çocuğu olan ailelere okulu tanıtmak için telemarketing yöntemini bile kullandı. Çocuk dizilerinin okullarında çekilmesine hiçbir ücret istemeden izin verdi. Logodaki ağaç figürü bu diziler sayesinde okuma yazma bilmeyenlerin hafızasına şöyle kazındı: "Ağaçlı okul."
TÜRKİYE 1'İNCİSİ DÜNYA 3'ÜNCÜSÜ

Eğitimin yanı sıra işadamlığına da soyunan Fethi Şimşek, Irak'ta 200 milyon dolarlık bir demir çelik, Yunanistan'da helal et, Antalya, Burdur ve Mersin'de mermer işine girdi. Ayrıca İstanbul'da gayrimenkul sektörüne adım attı. Daha kârlı işler yapsa da eğitimi hiç bırakamadı. Beykoz'da temellerini attığı okul bugün Türkiye'nin en büyük, dünyanın ise üçüncü eğitim kurumuna dönüştü. Ülkenin dört bir yanında açılan Doğa Kolejleri'nde bugün 70 binin üzerinde öğrenci var. Bu eğitim öğretim yılında Türkiye'nin çeşitli yerlerinde toplam 12 okul daha açılacak. Hızlı büyüme yerine kalite odaklı, daha istikrarlı ve daha dengeli genişlemeyi hedef alan Doğa Koleji yönetimi her yıl ortalama 15 yeni kampus kuracak. Kaliteyi yükseltmek adına insan kaynaklı çalışmalar yapılacak. Öğretmenleri daha fazla motive etmek için enflasyon üzerinde maaş zammı, eğitim seminerleri ve ödüllü yarışmalar düzenlenecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.