Giriş Tarihi: 22.4.2015 14:28 Son Güncelleme: 22.4.2015 14:34

Ekonominin lokomotifi tekstil

Türkiye’nin ihracatta lokomotif sektörlerinin başında gelen tekstil, 30 yılda 10 milyar dolarlık ciroya ulaştı. İTHİB Başkanı Gülle, “Türk tekstil sektörü dünya liginde” dedi

Türkiye'nin ihracatta lokomotif sektörlerinin başında gelen tekstil, 30 yılda çok önemli mesafeler katetti. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle, sektörün 30 yıllık geçmişinde özellikle 1980'de sadece 671 milyon dolar düzeyinde olan ihracat değerinin bugün 8.9 milyar doların üzerine çıktığını söyledi. Rakam ev tekstili ihracatıyla birlikte 10 milyar doları aşıyor. Tekstil ve hammaddeleri sektörünün 1980'li yıllardaki görünümü ile bugünkü koşulları karşılaştırdığında, ihracat kanalları, üretim altyapısı, şirketlerin daha kurumsal hale gelmesi ve gelecek vizyonu açısından çok önemli değişimler kaydettiğini söyleyen Gülle, "Son 30 yılda tekstil, büyük yatırımlarla üretim kapasitesini yükseltmiş, Ar-Ge ve yeni ürün geliştirme kabiliyetini güçlendirerek dünya çapında önde gelen bir sektör haline gelmiştir" diye konuştu.
İLK SIRALARDAYIZ
Türk tekstil sektörü, iplik üretiminde dünyada 5'inci, kısa elyaf sisteminde AB'de birinci ve uzun elyaf sisteminde de ikinci büyük kurulu makine parkuruna sahip. Sektör, mekiksiz dokuma tezgâhlarında ise dünyada 6'ncı ve AB'de ise yine birinci sırada yer alıyor. İsmail Gülle, güçlenen üretim altyapısının yanı sıra özellikle son 10 yıl içinde daha fazla şirketin Ar-Ge bölümü açtığını ve ürün geliştirme alanında kendi kaynaklarıyla aşama kaydettiğini söyledi. Gülle, şöyle devam etti: "Fiyat bazlı rekabet yerine kalite ve ürün bazlı rekabet yapan tekstil sektörümüz, Ar-Ge faaliyetleri sayesinde birim fiyatı daha yüksek kaliteli ürünler üretebiliyor. Türk ve dünya moda sanayisine nitelikli kumaşlarıyla yön verebiliyor. Sektörümüzde son 10 yılda yaşanan bir diğer gelişme ise teknik tekstil ihracatımızın önemli artış oranları kaydetmesi oldu. Teknik tekstil üretiminde yapılan yatırımlar, sektörümüzü ithalattan daha fazla ihracat yapar hale getirdi. Dünyanın 10'uncu büyük ihracatçısı konumuna yükseltti."
ÖNCÜ YAYINCILIK YAPIYOR

İsmail Gülle Sabah gazetesiyle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Sabah gazetesi çok uzun yıllar boyunca başarılı çalışmalarıyla Türk gazeteciliğine öncü olmuştur. Sabah, gerek sektörümüze yönelik haberleri gerekse sektörümüzü ilgilendiren ekonomik ve siyasi gelişmeleri doğru ve zamanında yansıtmasıyla her dönem takip edilen en önemli gazetelerden olmuştur. Bu çerçevede gazetenizin sektörümüze olan ilgisi ve desteği için teşekkürlerimizi sunarız."

1 milyar dolardan 19 milyara çıktı

İHKİB Başkanı Tanrıverdi, 30 yıl önce 1 milyar dolarlık ihracat yapan hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün bugün 18.7 milyar dolarlık ihracata ulaştığını söyledi
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Tanrıverdi, 30 yıl önce 1 milyar dolarlık ihracat yapan hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün bugün 18.7 milyar dolarlık ihracata ulaştığını söyledi. Bu süreçte dünya ticareti ve Türkiye ekonomisinin birçok değişim ve dönüşüm aşamasından geçtiğini ve çok sayıda krizler yaşandığını hatırlatan Tanrıverdi, "Ancak hazır giyim ve konfeksiyon sektörü yaşanan ekonomik değişim ve dönüşümlere diğer bütün sektörlere göre daha hızlı adapte olup, rekabet gücünü korumayı başardı" dedi. Sektörün Türkiye için vazgeçilmez alanlardan biri olduğunu kaydeden Tanrıverdi, şöyle konuştu: "Bugün hazır giyim sektörü, üretim ve istihdamda gıdadan sonra en büyük imalat sanayi kolu durumunda. GSMH'nın yüzde 3'ünü, imalat üretiminin yüzde 6.2'sini, imalatta işgücünün yüzde 15'ini, toplam ihracat gelirinin ise yüzde 12'sini gerçekleştiriyor." 500 BİN İSTİHDAM Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü üretimde 500 bin kişiyi istihdam ediyor. Perakendeyle birlikte çalışan sayısı 1.5 milyonu geçiyor. Türkiye'nin 81 ilinde üretim yapan sektörün 217 ülkeye ihracat yaptığının altını çizen Tanrıverdi, "Dünyada da önde gelen tedarikçiler arasında yeralan sektörümüz dünyanın 7'nci büyük ihracatçısı, AB pazarının da üçüncü tedarikçisi konumunda"
dedi.
Her zaman sektörün yanında
Hikmet Tanrıverdi Sabah gazetesiyle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Sabah, en yaygın okuyucu kitlesine sahip yayın organlarından biri olup hem reel sektörün de hem de diğer ekonomik aktörlerin yakından takip ettiği bir gazete. Sabah, sektörümüzün sorunlarını ele alarak, onları sürekli ve gerçekçi bir şekilde kamuoyuna yansıtma yönünde önemli bir gayret içinde."

Hızlı üretimin vazgeçilmez ülkesi

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Şeref Fayat, Türkiye'nin hazır giyim üretiminde dünyanın vazgeçilmez ülkeleri arasına girmeyi
başardığını söyledi. Fayat, "Türkiye, Avrupa'daki hızlı moda akımının en önemli tedarikçisi. İhracatımız 20 milyar dolara ulaştı" dedi Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Şeref Fayat, Türk hazır giyiminin son 30 yılda Türkiye ekonomisinin üretim, yatırım, ihracat ve istihdam alanında lider sektörü olmayı başardığını söyledi. Türkiye'nin bu alanda küresel ölçekte de dünyanın en önemli üretici ve ihracatçılarından biri haline geldiğini belirten Fayat, "Sektörümüz 30 yılda 1 milyar dolar ihracat ve 4 milyar dolar iç pazar büyüklüğünden 20 milyar dolar ihracat ve 25 milyar dolarlık iç pazar büyüklüğüne geldi. Bu dönemde en önemli gelişme sektörün entegre üretim, koleksiyon-tasarım-marka gücü ve kurumsallaşan yapısı ile dünyanın en büyük 5 oyuncusundan biri haline gelmesidir" diye konuştu.
AVRUPA'NIN EN YAKIN TEDARİKÇİSİ
1985 yılından başlamak üzere son 30 yılda sektör için önemli sıçrama dönemleri olduğunun altını çizen Fayat, şöyle konuştu: "1984'te ihracata yönelik olarak verilen desteklerle dışa açılma politikalarının başlaması sektörün ilk sıçramasını oluşturdu. İkinci sıçrama 1989 yılında Doğu Bloku'nun yıkılması ile iki Almanya'nın birleşmesi ve Rusya pazarının açılmasıyla oluşan pazar koşulları ile gerçekleşti. Almanya için kurulan büyük kapasitelerle ABD pazarına da girilmeye başlandı." 2005'te küresel ölçekte hazır giyim ticaretinde kotaların kaldırılması ve Çin'in devreye girmesiyle sektörün dinamiklerinin değiştiğini kaydeden Fayat, şöyle devam etti: "Türk hazır giyim sektöründe de Çin etkisi ile konsolidasyon yaşanmış, büyük ölçekler ve siparişler yerini yüksek katma değerli üretime bırakmaya başlamıştır. Türk hazır giyim sektörü hızlı, esnek ve küçük partileri teslim yeteneği ile hızlı moda döneminin en önemli tedarikçisi haline gelmiştir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.