Çarşamba 22.04.2015 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 22.04.2015 14:38

Hızlı servise franchising katkısı

TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, Türkiye’de son yıllarda gelişen franchising sisteminin hızlı servis pazarını büyüttüğünü söyledi. Dikici, “Pazar önümüzdeki yıllarda da cazibesini koruyacak” dedi.

Türkiye'de son yıllarda art arda açılan AVM'lerin hızlı servis sektörüne pozitif yönde katkı sağladığını belirten TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, "Franchising sisteminin yaygınlaşması, yatırımcıların yeni iş kurma problemi ve risklerini ortadan kaldırması gibi avantajlar da hızlı servis sektörünü çok daha cazip hale getirdi ve gelişmesini sağladı" dedi. Diğer ülkelerle kıyaslandığında Türkiye'nin çok dinamik, verimli ve hızlı gelişen bir pazar olduğunun altını çizen Dikici, "Birkaç senedir ekonomi açısından tüm sektörlerdeki sıkıntı franchising sektöründe farklı bir yola girip güzel bir ivme sergiledi. Bu yüzden sadece 2015 için değil önümüzdeki yıllarda da hem hızlı servis sektörünün, hem de franchising sisteminin cazibesini koruyacağını düşünüyoruz" diye konuştu.

YEREL HAREKET EDİYOR

2014'te sektördeki 20'nci yıllarını kutladıklarını ifade eden Dikici, TAB Gıda olarak global düşünüp yerel hareket eden bir şirket anlayışına sahip olduklarını vurguladı. "Büyümemizdeki en önemli etken sektöre ve markaya TAB Gıda tarafından ciddi kaynak ayrılıp, yatırım yapılmasıdır" diyen Dikici, şöyle devam etti: "Bu sayede erişilebilirlik arttı, Türk damak tadına hitap eden kaliteli ürünler ile hizmetler, hızlı ve güvenilir şekilde sunuldu." Bu kapsamda Burger King, Sbarro, Popeyes, Arby's ve Usta Dönerci olmak üzere 4 uluslararası ve 1 ulusal marka ile hızlı servis restoran sektörünün yarısına hakim olduklarını vurgulayan Dikici, "20 yılda 5 marka toplamında bine yakın restoran ile sektörün devi haline geldik" şeklinde konuştu.
FARKLI BAKIŞ AÇILARI SUNUYOR
1985'te başladığı yayın hayatından günümüze kadar geçen 30 yılda Sabah gazetesinin ana akım medyanın en önde gelen gazetelerinden biri olduğunu söyleyen Dikici, "Yapılan haberlerle Türkiye gündemine farklı bakış açıları getirerek, önemli olaylara dikkat çekti. Ekonomi sayfaları hem işverenin hem de çalışanın sorunlarına değindi. Ekonominin dinamiklerini bizlere iletti" dedi.
BURGER KİNG:
TAB Gıda 2012 yılında Çin pazarına da girdi. Burger King sisteminde en güçlü operasyona sahip olan TAB Gıda, Burger King Worldwide (BKW) Holding ve Cartesian Capital ile birlikte yeni bir ortaklığa imza attı. Şirket, bu anlaşma ile 1.3 milyar nüfuslu Çin'de yer alan Burger King restoranlarını yönetecek.
SBARRO:

"2011 Yılının En Başarılı Franchisee"si, "2011 Yılının En Hızlı Büyüyen Restoranı", Marmara Forum restoranı ile "2011 Yılı – Restoran Açılış Haftasındaki Satış Başarısı" ve Antalya Havalimanı restoranı ile "2011 Yılının En Yüksek Lokasyon Satışı Gerçekleştiren Şirketi" ödülünü aldı. Türkiye genelinde 30'dan fazla şehirde faaliyet gösteren Sbarro'nun Türkiye'deki büyüme oranı 2014'te yüzde 40'a, mağaza bazında büyümesi ise yüzde 20'ye ulaştı.
POPEYES:
Dünyada 27 ülkede bin 950'den fazla şubesi ile hizmet veren Popeyes 2014'te dünyada 42'nci Türkiye'de 7'nci yılını ve 100'üncü restoranını kutladı. 2015'te de Popeyes Louisiana Kitchen tarafından "International Market of the Year Award" ödülüne layık görüldü.
ARBY'S:
Ağustos 2010'dan itibaren TAB Gıda bünyesine katılan Arby's, 6 ay gibi kısa bir sürede restoran sayısını 3 katına çıkardı ve global Arby's'den "Hızlı Büyüyen Ülke" ödülünü almaya hak kazandı. Markanın 45'ten fazla şubesi bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.