Çarşamba 22.04.2015 00:00

Kiralama sektörü 13.7 milyara ulaştı

2014’te yaklaşık 7 milyar TL’lik yeni araç yatırımı ile Türkiye operasyonel kiralama sektörünün aktif büyüklüğü 13.7 milyar TL’ye ulaştı. Sektörün müşteri sayısı 33 bini aştı.

Türkiye operasyonel kiralama sektörü 2014 yılında da büyüme trendini korudu. Türkiye yeni otomobil satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 11.6 oranında azaldığı 2014'te yılında operasyonel kiralama sektörü Türkiye'de satılan yeni otomobillerin yüzde 17.6'sı olan yaklaşık 103 bin adet yeni aracı filosuna kattı. 2013 yılına göre yüzde 14.3'lük bir büyüme kaydeden sektör, parkındaki araç sayısını 236 bin 900 adede çıkardı. 2014 yılında yapmış olduğu yaklaşık 7 milyar TL'lik yeni araç yatırımı ile Türkiye operasyonel kiralama sektörünün aktif büyüklüğü 13.7 milyar TL'ye ulaştı. Sektörün müşteri sayısı 2013 yılına göre yüzde 26.5 oranında artarak 33 bin 116'ya çıktı. 2013 yılı sonunda sektöründe müşteri başına düşen araç sayısı 7.3 iken 2014 yılı sonunda bu rakam 6.6'ya düştü. Bu veri ülkemizde artık çok uluslu ve büyük yerel şirketlerin yanı sıra küçük ve orta ölçekli işletmelerin de araç filolarını operasyonel kiralama yönetimini tercih ederek oluşturduklarını işaret ediyor. Renault yüzde 27.9'luk payı ile Türkiye operasyonel kiralama sektörünün araç parkında en çok tercih edilen marka olmayı sürdürürken, onu yüzde 17.1 ile VW, yüzde 14.1 ile Ford, yüzde 10.9 ile Fiat takip etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.