Krizlerden ders alındı sektör kabuk değiştirdi
80’li yıllarda dönüşümün başladığını söyleyen Şekerbank Genel Müdürü Yıldız, bankacılığın 10 yılda kabuk değiştirdiğini ve milli gelire oranının yüzde 44’ten yüzde 105’e çıktığını belirtti.
BANKALAR DEĞİŞTİ
Bankacılık sektörünün son 10 yılda büyük gelişim gösterdiğine işaret eden Yıldız, "Bankacılık sektörü özellikle son 10 yıllık dönemde gerçek bankacılık faaliyetlerine, yani kredilere yönelmiş ve bu bilançolara yansımıştır. 2002 yılından günümüze bankacılık sisteminin büyüklüğünün milli gelire oranı 44 puan artarak yüzde 105'e yükselmiş; kredilerin milli gelire oranı 50 puan yükselerek yüzde 65'e çıkmıştır. Türk bankacılık sektörünün toplam öz kaynakları ise 16 milyar dolardan 100 milyar dolara ulaşmıştır" diye konuştu. Bankacılık sektörünün, son 30 yıl içinde hem teknolojik hem de aktif büyüklük açısından önemli gelişme kaydettiğinin altını çizen Yıldız, 1994, 1999 ve 2001 krizleri sonrası yapılan düzenlemeler ve bu krizlerden alınan derslerin, sağlıklı bir bankacılık sektörünün oluşturulması için ortam hazırladığını vurguladı. Son 30 yıl içerisinde tasarrufların artması ve ekonomik büyümenin etkisiyle artan kredi hacminin bankacılık aktiflerinin de artmasını sağladığına işaret eden Yıldız, "Krediler, 2002 yılında 31 milyar dolar iken, 2014 sonunda 545 milyar dolara, mevduatlar ise 2002 yılında 79 milyar dolar iken, 2014 sonunda 490 milyar dolara yükselmiştir" dedi.
YENİ KUŞAK OLUŞTU
Türk bankacılık sektörünün pek çok alanda olduğu gibi, teknoloji alanında da global rakipleri ile rekabet edebilir durumda, hatta çok daha önde olduğunu kaydeden Yıldız, "İletişim teknolojilerindeki gelişmelere bağlı olarak, internetin ve gelişmiş mobil telefonların gündelik yaşamdaki yerinin hızla genişlemesi, bu teknolojilere uyum sağlayan ve bankalardan da bu doğrultuda hizmet talep eden yeni bir kuşak oluşturmuştur. Ortaya çıkan bu yeni müşteri profiline en kaliteli hizmeti en hızlı şekilde sunmak, yeni ihtiyaçlara uygun yeni ürünler geliştirmek ve bunları çok boyutlu bir segmentasyonla doğru kişilere pazarlamak, Türk bankacılığının hedefleri arasında ön sıralarda yer alıyor" diye konuştu.
ÜRETİM MİSYONU
Şekerbank'ın toplam kredi portföyünün yüzde 89'unu ticari kredilerin oluşturduğuna dikkat çeken Yıldız, "Yani tarım, esnaf, işletme, KOBİ ve kurumsal krediler oluşturuyor ve bu alanda sektörde lider konumda bulunuyoruz. Küçük esnaf kredilerinde 2014 yılında yüzde 54 büyüdük. Mikro işletme, esnaf kredilerinin son bir yıllık pazar gelişimi ise yüzde 26 oldu. 2014 yılında, tarım kredilerinde sektör yüzde 26 seviyelerinde" dedi.
Sürdürebilir marka: SABAH
Halit Yıldız, Sabah gazetesi ile ilgili olarak şu değerlendirmede bulundu: "Kolektif hafızamızda önemli bir yeri olan Sabah gazetesi, köklü geçmişi ve teknoloji alanındaki atılımlarıyla bugün de Türkiye'nin en önemli gazetelerinden biri olarak sürdürülebilir bir marka niteliği kazanmıştır. Sabah gazetesinin geçmişte olduğu gibi, güçlü, başarılı çizgisini bundan sonra da sürdüreceğine inanıyoruz. Sabah gazetesinin başarılı çalışmalarının devamını dilerken, 30. yıl dönümünü tebrik ediyoruz."
EN SON HABERLER
- 1 Konya en akıllı şehirlerinden birisi olacak
- 2 Tarım ve gıda sektöründen 7 milyar dolarlık ihracat
- 3 Lila Kağıt ve Koton, Halka Arz Ediliyor
- 4 AJet duyurdu: %40 indirimli biletler satışta!
- 5 Emekli promosyon kampanyalarına Mayıs ayarı yapıldı! En yüksek promosyon veren 11 banka belli oldu
- 6 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 7 Serbest Geçiş Sistemi ülke geneline yayılacak!
- 8 BENZİN, MAZOT FİYATI SON DAKİKA: LPG'ye indirim geliyor! 2 Mayıs 2024 benzin fiyatı ve motorin fiyatları kaç TL?
- 9 Yüksek emekli maaşı almanın 7 anahtarı! Milyonlarca çalışanı ilgilendiriyor
- 10 SIFIR FAİZLİ KREDİ SON DAKİKA: 8 banka tek tek duyurdu: Faizsiz kredi için Mayıs ayarı