Giriş Tarihi: 22.4.2015 12:37

Para kazanmadan önce harcamak gerek

2009’da Paris’in en önemli hazır giyim fuarı Who’s Next’te Genç Tasarımcı ödülüne layık görülen Aslı Filinta, Türkiye’nin moda konusunda özellikle son birkaç yıldır çok hızlı bir şekilde ilerlediğini düşünüyor.

ASLI FİLİNTA

Her şey gibi modanın da çok daha hızlandığını düşünüyorum. Bazı hızlı tüketim markaları için ürünün tasarlanıp mağazalarda satışa sunması arasında 14 gün var.

Eskiden bunu sadece bir iki marka yapıyordu. Şimdi herkes o hıza erişti. Böyle bir hız söz konusu olduğunda da, içeriğine bir değer katma çok söz konusu olamıyor. Bir koleksiyon bittiği gün diğerine başlanıyor.
Eskisi gibi iki ya da dört sezon değil, altı sekiz sezon söz konusu. Dolayısıyla üretim de, tüketim de hızlanmış oluyor. Türkiye ise yıllarca marka çalışmalarını geride bırakıp bu hızlı tüketim markaları için tedarik ve üretim sağlamış, hep marka yapalım istenmiş ama fotoğraf çekimlerinden biriki sezon sonra rafa kaldırılmış. Aslında üretim, kalite ve kumaş tedariği oldukça ilerideyiz ama dünya çapında planlama ve pazarlama konusunda eksiklerimiz var.
TASARIM ÖNEMLİ
Biz tekstil sektöründe hep para kazanmışız. Ama marka kurmak yatırım yapmaktır, para kazanmadan önce harcamak gerek... Biz yeni yeni alışıyoruz bu fikre! Dünya modasını, tasarımcıların değil ülkelerin politikalarının yönettiğini düşünüyorum. Türkiye'de moda alanında çok kısa sürede çok ciddi adımlar atıldı, devlet çok ciddi şekilde destekler sağlıyor. Türk markalarını dünya çapında görmek istiyorsak; tasarımcılar tasarım dilini kuvvetlendirirken, zincir mağazalar Türk tasarımcıya daha çok yer verebilir, Türkler yabancı markalar yerine Türk tasarımcıları tercih edebilir, kumaşçılar az adet bile olsa özel kumaş üretebilir ve devlet de destek yapısındaki stratejik planlamayı yer yıl yeniden revize edebilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.