Çarşamba 22.04.2015 00:00

Perakendeyle atağa kalktı

100'ün üstünde şarküteri ürünüyle, 500'den fazla kişiye istihdam sağlayan Polonez, perakende sektörünün gelişimiyle birlikte büyüdü. Andaç Günsoy, "Pazarda tüketim de arttı" dedi.
Gıda sektörünün perakendeyle birlikte hızla büyüyen markalarından biri olan Polonez'in Genel Müdürü Andaç Günsoy, 30 yıl önce kurulan Polonez'in küçük ölçekli üretimden bugün modern tesisinde, 100'den fazla şarküteri ürünü üreten ve 500'den fazla kişiye istihdam sağlayan bir yapıya dönüştüğünü söyledi. Gerçekleştirdikleri Ar-Ge çalışmalarıyla sektöre inovatif ürünler sunduklarını vurgulayan Günsoy, "Son 30 yılda pek çok alanda olduğu gibi perakende sektöründe de çok önemli gelişmeler oldu. Perakende, daha organize bir şekilde, zincir marketlerle Türkiye geneline yayılmaya başladı. Bu süreçte, o yıllarda kurulan markalar perakendeyle birlikte, ürünlerini daha fazla kişi ile buluşturarak, hacimlerini artırma imkânı yakaladı" diye konuştu.
KALİTE STANDARDI GELDİ

Perakendenin gelişiminin birçok gıda kategorisinde olduğu gibi et ve et ürünlerinde de yeni ürünlerin gelişimini domine ettiğini kaydeden Günsoy şöyle devam etti: "Aynı zamanda kalite standartları gelişti. Örneğin 1980'li yıllarda soğuk zincir zor bahsedilen bir olgu iken, bugün bir paket ürünün üretiminde kullanılan, etin, sütün hangi hayvana ait olduğunun tespiti yapılabilmektedir. Dolayısı ile et ürünleri sektöründe son 30 yılda, kalite standartları anlamında çok ciddi yatırımlar yapılarak, tüketicilere kaliteli ürünler sunulması sağlandı."

ET TÜKETİMİ ARTMALI

Andaç Günsoy, Türkiye'de 30 yılda büyükbaş hayvancılığın nüfus artışıyla orantılı olarak gelişemediği için, kişi başı kırmızı et tüketim miktarının da belirli bir rakamda kaldığını söyledi. Büyükbaş hayvancılığa olan yatırım ve üretimin, nüfus artışının gerisinde kalmasının et fiyatlarına olumsuz yansıdığına dikkat çeken Günsoy, "Dünyadaki kırmızı et fiyatlarıyla Türkiye'deki fiyatlar arasında fark oluştu. Kişi başı kırmızı et tüketimi 12 kiloda kalırken, gelişmiş ülkelerde tüketim yaklaşık Türkiye'nin 2-3 katı civarında" dedi. Son yıllarda hayvancılığa yapılan yatırımlar, verilen teşvikler ve canlı hayvan üretiminin artmasıyla orta vadede fiyatların gerilemesini beklediklerini belirten Günsoy, "Tüketimin artacağını düşünüyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.