Çarşamba 22.04.2015 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 22.04.2015 14:55

Şeker üretiminde ezberleri bozdu

Dünyanın en büyük 5 gıda şirketinden biri olmayı hedefleyen Konya Şeker, 2000’li yılların başında büyük atak yaptı. Konya Pancar Ekicileri Kooperatifi Başkanı Recep Konuk, “Üretimde ezberleri bozduk” dedi

Hedefini "dünyanın en büyük 5 gıda şirketinden biri olmak" şeklinde belirleyen Konya Şeker, Türkiye'nin gıdadaki dönüşümünün başta gelen aktörlerinden. 2000'li yılların başında sıçrama yapan firmanın kuruluşuyla bugün geldiği nokta arasında çok fark var. Konya Pancar Ekicileri Kooperatifi Başkanı Recep Konuk, değişimi şöyle anlattı: "Biz Çumra Şeker Entegre Tesisleri yatırımını gerçekleştirene kadar anlayış şu idi; şeker fabrikaları pancarı üreticiye ektirir, kampanya döneminde pancarı kapı teslimi alır, 90 veya 120 gün boyunca pancarı işleyerek kristal şeker üretir. Geri kalan 8-9 ay boyunca şalterleri indirir, tek bir sanayi faaliyetinde bulunmazdı. Üretim sonrası çıkan yaş küspeyi kamyon kasalarında üreticiye teslim eder, çıkan kristal şekeri ayağına gelen alıcıya şeker ambarlarından satardı. Eldeki kristal şeker bitince de tüm işletme bir sonraki kampanya dönemine kadar sessizliğe bürünür, hiçbir faaliyeti olmazdı."
EZBERLERİ BOZDUK
Konya Şeker'in bu asırlık sektör ezberini bozan ilk şirket olduğunu söyleyen Recep Konuk, değişimle ilgili şu bilgileri verdi: "Konya Şeker'i piyasa ile entegre eden, şekerden başlayarak gıda sektöründe markalaşma sürecine yönlendiren, şeker sanayisinin ilgili ve ilintili olduğu yan sektörlere doğru genişlemesini sağlayan, şekerin ana girdi olarak kullanıldığı katma değerli alanlardan hızlı tüketimdeki diğer mamul ürünlere doğru faaliyet alanını genişletmesini tetikleyen, yine şeker üretim prosesinden çıkan yan ürünleri değerlendirmek amacıyla enerji sektörüne adım attıran bir değişimdir."
ÇİKOLATA ZENGİNLERİNDİ
30 yıl öncesinin Türkiyesi ile bugünün Türkiyesi'nin kıyas kabul etmeyeceğini dile getiren Konuk, 1985'te ülkenin dış ticaret hacminin 20 milyar doları bulmadığını söyledi. İthalatın 11 milyar dolar civarında ihracatın ise 8 milyar doların altında olduğuna vurgu yapan Konuk, şöyle konuştu: "2014'ün Türkiyesi'nin ihracatı 158 milyar dolara çıktı. Son 12-13 yılda yaşanan sıçrama Türkiye'deki değişimin ve dönüşümün özetidir." Dünyanın en avantajlı coğrafyası ve bu coğrafyanın müthiş potansiyeline rağmen 30 yıl önceki Türkiye'de birkaç marka dışında gıda sanayisinin varlığından bile söz edilemeyeceğini aktaran Konuk, "Meselâ, kaliteli çikolatayı yeme ayrıcalığı sadece imtiyazlı ve varlıklı vatandaşlarımız ile yurtdışında gurbetçi akrabaları olanlara aitti. Bundan 15 yıl önce Konya Şeker olarak biz sektörümüzdeki dünyanın önde gelen firmalarından randevu alamıyorken şimdi onların ısrarlı işbirliği tekliflerinin muhatabıyız" diye konuştu
Son 10 yılda 35 üretim tesisine sahip olduk

Konya Şeker'in işe 1952'de Konyalı çiftçiler ile adım attığını belirten Konuk, "Konyalı çiftçilerin ilk amacı henüz o tarihlerde Konya'da ziraati yapılmayan şeker pancarını üretmek ve ürettikleri ürünü işleyecek bir şeker fabrikası kurmaktı" dedi. Bugün gıda sanayisinde 60 yıllık tecrübeye sahip olan firmanın, 56 binden fazla üretici ortağı ile sözleşmeli ve planlı tarım yaptırma kabiliyeti olduğunu dile getiren Konuk, "Bir şeker fabrikası ile yola çıkıp faaliyet aralığını 5 ana sektöre genişleten Konya Şeker, son 10 yılda 35 üretim tesisine sahip oldu" dedi.

Sabah'ın hikâyesi Türkiye'nin hikâyesidir
Recep Konuk, Sabah gazetesi ile ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Sabah gazetesinin hikâyesi aslında Türkiye'nin son 30 yılını anlatıyor. Türkiye'de dönüşüm ve değişim rüzgârlarının esmeye başlaması ile Sabah gazetesinin okuyucu ile buluşması eş zamanlıdır ve bana göre Sabah Yeni Türkiye'nin yeni nesil gazetesi olarak toplumsal bir talebin sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Tüm okuyucularını dahil ederek Sabah Ailesi'ne aynı çizgi ve aynı yaklaşımla daha nice 30 yıllar dilerim."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.