Çarşamba 22.04.2015 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 22.04.2015 14:42

Sektörün 60 yılına tanıklık etti

1954'te 45 satış arabasıyla sektöre giren ve perakendenin 60 yılına tanıklık eden Migros, bugün yurtiçi ve yurtdışında bin 190 mağazaya ulaştı. Sektörde birçok ilke imza atan şirket, organize perakendenin gelişiminde önemli bir rol üstlendi

0 yıldır sektörde faaliyetini sürdüren ve organize perakendeye birçok uygulamayı ilk kez getiren Migros, bu süre zarfında sektörün büyümesine de katkı sağladı. Migros Genel Müdürü Özgür Tort, sektörün 60 yılına tanıklık ettiklerini belirtti.
1954'te sadece 45 satış arabasıyla sektöre giren Migros'un bugün yurtiçi ve yurtdışında bin 190 mağazaya ulaştığının altını çizen Tort, "İlk barkod, kredi kartı ile ödeme kolaylığı, elektronik yazar kasa sistemi, ilk market markalı ürün, ilk sadakat kart uygulaması ve ilk sanal market gibi pekçok yenilik yaptık. Migros'un attığı öncü adımlar, sektörün genişleyerek modernleşmesine imkân tanırken, pekçok standart oluşturdu. Modern perakendenin temellerinin atılmasında önemli rol oynadı" diye konuştu.
YURTDIŞINA AÇILDI
Migros Grubu'nun Ramstore'lar ile yurtdışına da açıldığını hatırlatan Özgür Tort, yurtiçindeki organizasyonun gücüne de dikkat çekti. Her gün 70 ilde 1 milyon 750 bin müşterinin hem aklına hem de kalbine hitap ettiklerini vurgulayan Tort, "Penetre ettiğimiz 13 milyon hanenin değişimlerini fark ederek, müşterilerimizin taleplerini iyi hizmet, iyi fiyat, taze ürün ve fark yaratan uygulamalarla karşılıyoruz" dedi.
MARKALAŞMANIN ÖNEMİ
Özgür Tort, perakende sektörünün geleceğiyle ilgili de şu değerlendirmeyi yaptı: "Türkiye pazarında ve yurtdışında başarılı olmak için markalaşmak çok önemli. Şirketlerin yurtdışında da başarılı olması için öncelikle kendi ülkesindeki rekabette fark yaratacak bir konsepti oturtması gerekiyor. Verimliliği sürdürülebilir hale getirmek için de lojistik ve bilgi işlem altyapısının mükemmel olması lazım." Perakendede var olmanın en önemli unsurları olan büyüme ve penetrasyonun devamlılığı için verimliliğin gerektiğini de vurgulayan Tort, "Verimliliği yaratan en önemli unsurlardan lojistik ve bilgi işlem altyapısı. Güçlü ve fark yaratan lojistik, büyüyen yapıda daha verimli ve aynı zamanda malların tam zamanında erişimine imkân tanır. Bilgi işlem yapısı da aynı şekilde büyüyüp, kitlesel hale gelen perakende hizmetinin yönetiminde, müşterilerin verimlilik üzerine sunduğu imkânların analizinde çok etkindir" diye konuştu. Migros Grubu olarak Türkiye'de perakende sektöründe "Ar-Ge merkezi" statüsüne sahip ilk kuruluş olduklarına dikkat çeken Tort, dünyada bir ilk olan Mobil Ofis (MIO) uygulamasını da kulandıklarını ifade etti.

İş dünyasına önemli katkı yaptı
Özgür Tort Sabah gazetesiyle ilgili düşüncelerini de paylaştı. "Sabah gazetesi, kurulduğu günden bu yana Türk basınının gelişmesinde önemli bir alan yaratmıştır" diyen Tort şunları söyledi: "Başta ekonomi olmak üzere farklı disiplinlerde, uzman gazeteciliğin yaygınlaşması için önemli bir bakış açısı yarattı. 30 yılda özellikle ekonomi sayfaları aracılığıyla, Türk iş dünyasına önemli katkıda bulundu. Dinamik habercilik anlayışıyla daima ufuk açan bir yapısı oldu. Sabah gazetesinin 30'uncu yılını kutlar, nice 30 yıllar dileriz."

MODERN PERAKENDE
Özgür Tort, perakendeciliğin yurtdışına açılma sürecinde Migros'un 1997-2007 yılları arasında Rusya'da Ramstore'larla önemli başarılar gerçekleştirdiğini söyledi. Tort, "Şimdi Kazakistan ve Makedonya'da benzer büyüklüklere ulaşmak için mağaza açılışları devam ediyor. Migros Grubu, sektördeki 60'ıncı yılını çift haneli büyüme ve 70 ilde artan penetrasyon oranıyla karşıladı. 1990'larda MMM Atrium ile başlayan modern perakendenin yolculuğu, Migros'un Türkiye'nin her yerinde gerçekleştirdiği mağaza yatırımlarıyla devam ediyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.