Çarşamba 22.04.2015 00:00

Vakıf Emeklilik pazar payını artıracak

Vakıf Emeklilik Genel Müdürü Mehmet Bostan, sektörün bu yılı hareketli geçireceğini belirterek, “Bu yıl kârlılıkla beraber, katkı payı üretiminde de pazar payımızı yüzde 8’in üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

Türkiye'de 2003 yılından bu yana tek parti hükümet dönemi yaşandığını belirten Vakıf Emeklilik Genel Müdürü Mehmet Bostan, bu dönemde orta ve uzun vadeli plan ile programlar dâhilinde reformların hızlıca hayata geçirildiğini söyledi. Ekonomik istikrarın sağlanabilmesinin en önemli koşulunun politik istikrar olduğunu ifade eden Bostan, "Önümüzdeki dönemde beklentiler doğrultusunda büyüme ve cari açık gibi bazı kalemlerdeki iyileşmelerin hızla düzenleneceğini ve Türkiye ekonomisinin performansının olumlu olarak devam edeceğini düşünüyorum" dedi.
SEKTÖRÜN CAZİBESİ ARTTI
Bu yıl 12'nci yaşını kutlayan Bireysel Emeklilik Sistemi'nin (BES) kurulduğu günden bugüne reel sektörün üzerinde büyümeyi sürdürdüğünü kaydeden Bostan, "Özellikle son birkaç yılda Türkiye'de bireysel emeklilik alanında ciddi bir yol aldı. 2013 yılında başlayan yüzde 25'lik devlet katkısı Bireysel Emeklilik Sistemini daha cazip hale getirirdi bir nevi sektöre doping etkisi yaptı. Bireysel Emeklilik Sistemi'nde artan katılımcı sayısı ve yükselen tasarruf oranları ile sektörümüzün ülke ekonomisine doğrudan katkı sağlayan bir alan olduğunu bizlere gösteriyor. Bireysel Emeklilik Sistemi bireysel tasarrufları ekonomiye aktarmada önemli bir işleve sahip. Devletin BES gibi birçok sektörü destekleyici ekonomi politikalarını hayata geçiriyor olması, Türkiye ekonomisine pozitif bir ivme kazandırıyor. Otomatik katılım uygulamasının da başlamasıyla birlikte sektörün daha da büyüyeceğini düşünüyoruz" diye konuştu.
5.3 MİLYON KİŞİ BES'LENDİ
2003 yılından 2013 başına kadar sisteme 3 milyon 100 bin kişi girerken, devlet katkısı sistemine geçtikten sonra buna 2 milyon kişinin daha ilave olduğunun altını çizen Bostan, "Mart 2015 itibarıyla 5 milyon 300 bin üzerinde BES katılımcısı bulunuyor. Fon miktarına baktığımız zaman da 2013 yılının başına kadar sistemde toplanan fon miktarı 20 milyar TL. Mart 2015 itibarıyla ise yaklaşık olarak 40 milyar liraya ulaşmış durumda. Yani 9 yılda 20 milyar lira birikiyor ama son 2 yılda bunun üzerine yaklaşık 20 milyar lira ekleniyor. Bunun 36.4 milyar lirası vatandaşlarımızın kendi birikimi" dedi.
SEKTÖR İÇİN HAREKETLİ YIL
Vakıf Emeklilik olarak 2015 itibariyle inovatif ürün ve dağıtım kanalı stratejisini uygulamaya başladıklarına değinen Bostan, "Sektörün, 2015'te daha hareketli olacağını öngörüyoruz. Sektördeki payımız yüzde 7'e ulaştı. 2015 yılındaki kârlılık hedefimizle beraber, katkı payı üretiminde pazar payımızı yüzde 8 üzerine çıkarmak 2015 yılındaki en önemli hedefimiz. Öngörümüz; Cumhuriyetimizin 100. yılı ve sektörün 20. kuruluş yılı olan 2023'te Bireysel Emeklilik sektörünün 12 milyonu aşan katılımcı sayısına ve 400 milyar TL'lik fon büyüklüğüne ulaşacağı yönünde" dedi.
Sağduyunun sesi: SABAH
Vakıf Emeklilik Genel Müdürü Mehmet Bostan, Sabah gazetesi ile olarak, "Ekonomik ve siyasi gündemi belirleyen en önemli medya kuruluşlarından biri olan Sabah gazetesi, Türkiye'nin özellikle son 10 yılda ekonomik ve siyasi koşullarının iyileşmesi sürecinde sağduyunun sesi olma rolünü başarıyla gerçekleştirmiştir. Sabah gazetesinin ve gruba bağlı dijital, televizyon, radyo... gibi mecraların önümüzdeki 10 yılda da ülkemizin düşünce ve politika birikime büyük katkılar sağlamaya devam edeceğine gönülden inanıyorum. Sabah gazetesine nice yıllar diliyor, yayın hayatında başarılar diliyorum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.