Çarşamba 22.04.2015 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 22.04.2015 13:59

Yabancı turistler için Türkiye bir maceraydı

Elite World Otelleri Zinciri Genel Müdürü Ünsal Şınık, Türk turizm sektörüne 40 yıl boyunca hizmet vermiş duayen isimlerden.

Bugün uluslararası zincirlerin gelmek için sıraya girdiği Türkiye'de, zincir otel kavramıyla profesyonel yönetici olarak ilk tanışan isimlerden biri olan Şınık, SABAH için sektörle ilgili anılarını anlattı: "1970 ve 1980'lerin başında ülkeye gelen ziyaretçi sayısı 1-2 milyondu. O yıllar Türkiye'ye gelmek yabancıların gözünde hakiki bir macera olarak algılanıyordu.
30 yıl önce İstanbul'da sadece Hilton vardı. Sonra Carlton ardından da Intercontinental ve Sheraton geldi. Dedeman ve Sürmeli gibi yerli oteller ise yeni yeni filiz veriyordu.
İzmir'de Büyük Efes, Ankara'da Büyük Ankara, Stad gibi parmakla sayılacak oteller vardı. Bunların da genel müdürleri tabii ki yabancıydı. Lisan bilen eğitimli personel sayısı kısıtlı, Hilton ve Büyük Efes'in sektörde okul olduğu dönemlerdi. 40 yılda bir, küçük çaplı kongre yapılırdı.
1980'lerin başında gelecek kısıtlı sayıda gruba teleks ile tuvalet kağıdı, kahve, sigara ve içkilerini getirmelerini öneren mesajlar atılırdı. Otelcilik terimlerinin tümünün İngilizce- Fransızca olduğu, otelciliğin hiçbir kademede okulunun olmadığı dönemlerdi."
Kısa sürede çok yol aldık
Türk turizmi 1990 sonrası çok ciddi krizler atlattı. 1991 Körfez Savaşı, 1993-1994 ekonomik krizleri... Ve 2001 krizi. Ülkeyle birlikte sektörün de ciddi yaralar aldığı bu dönemlerden geçtik. Şimdi Türkiye zincir otellerin girmek için fırsat kolladığı bir ülke haline geldi. Kısa sürede büyük başarılara imza attı. Turizm hareketi yeniden yapılandırılır, yeni stratejiler geliştirilirse Türkiye bugünleri ikiye katlar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.